بر اساس گزارشی، شرکت OpenAI به سرمایه‌گذاران خود در مورد افزایش قیمت ChatGPT اطلاع داده و این هوش مصنوعی به زودی گران‌تر خواهد شد.

ظاهراً OpenAI قصد دارد تا پایان سال جاری، قیمت ChatGPT را به ماهی 22 دلار افزایش دهد. این افزایش تدریجی، در طول 5 سال همچنان ادامه خواهد داشت تا این که نهایتا قیمت به بالای 44 دلار نیز برسد! بر اساس سندی که نشریه The New York Times به دست آورده، شرکت OpenAI در ماه آگوست، 300 میلیون دلار درآمده داشته و انتظار دارد تا پایان سال جاری، به 3.7 میلیارد دلار برسد! هزینه‌هایی چون دستمزد کارکنان، پول اجاره و هزینه برخی عملیات‌ها، باعث شده این شرکت در سال جاری 5 میلیارد دلار از دست بدهد.

هزینه‌های اضافی ظاهراً برای شرکت OpenAI باعث دردسرهایی شده و در همین راستا، این غول هوش مصنوعی به دنبال پیدا کردن سرمایه‌گذارانی جدید است که یا این ضعف را پوشش دهند یا حداقل ضرر وارد شده را کاهش دهند. خوشبختانه این شرکت به دلیل اسم قابل اعتماد و موفقیت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی به دست آورده، توانسته با موفقیت نظر سرمایه‌گذاران مختلف را جلب کند و انتظار می‌رود افراد مختلف، تا مبلغ 7 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند که رقمی هنگفت محسوب شده و برای آینده این کمپانی بسیار سودمند خواهد بود.

افزایش قیمت ChatGPT

علاوه بر افزایش قیمت ChatGPT، شرکت OpenAI قصد دارد از یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل به یک کمپانی تجارتی شود. پروسه تبدیل به یک شرکت تجاری مدتی است از سوی این غول تکنولوژی آغاز شده و به نظر می‌رسد این تغییر ساختار، فوایدی برایشان به دنبال خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین فایده‌ها، رفع برخی سیاست‌ها در ارتباط با سرمایه‌گذاری است که باعث می‌شود در نهایت، سرمایه‌گذارانی بهتر با مبالغی بسیار بالاتر از حال حاضرشان به دست آورند و آینده و جای پای خود در صنعت تکنولوژی را بیشتر از همیشه مستحکم کنند.