در این مطلب قصد داریم نگاهی به بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس و اولترا، جدیدترین تبلت‌های سامسونگ داشته باشیم.

هر گوشی و تبلت جدیدی که از سری گلکسی عرضه می‌شود، نیازمند داشتن قابلیت‌ها و امکاناتی جدید است که دردسر خرید آن را برای کاربر توجیه کند. جدیدترین سری تبلت‌های سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ویژگی‌هایی جذاب و انقلابی دارند که آنان را از سری‌های قدیمی خود متمایز می‌کند.

ارائه تجربه کاربری بهینه در خارج از منزل

تبلت‌های نسل جدید سامسونگ از لحاظ اندازه صفحه، رزولوشن و نرخ تازه‌سازی، تفاوتی با نسل قبل خود ندارند اما سامسونگ تغییری ایجاد کرده که باعث می‌شود تجربه کار با این دستگاه‌ها در بیرون از منزل نیز راحت و خوشایند باشد. دو تبلت 12.4 و 14.6 اینچی سامسونگ که صفحه نمایشی از جنس Dynamic AMOLED 2X دارند، به یک لایه ضد انعکاس نیز مجهز شده‌اند.

مشکل انعکاس برای گوشی‌های هوشمند نیز آزاردهنده است و در تبلت‌ها، با توجه به صفحه بزرگ‌شان، دردسری بزرگ محسوب می‌شود و استفاده از آن را در نور مستقیم خورشید، تقریباً غیرممکن می‌کند. از بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس و اولترا، لایه ضدانعکاس‌شان است که مشکل را به طور کامل حل کرده و باعث می‌شود استفاده از این تبلت‌ها تبدیل به تجربه‌ای ماندگار و تکرار نشدنی شود.

بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس

عملکردی عالی در اجرای قابلیت سامسونگ DeX

سامسونگ در تبلت‌های نسل جدید خود تصمیم به تغییر استراتژی گرفته و این بار خبری از تراشه‌های اگزینوس یا اسنپ‌دراگون نیست بلکه از تراشه‌های شرکت مدیاتک استفاده شده است. این تصمیم شاید غیرطبیعی به نظر برسد اما در نهایت، ممکن است فوایدی نیز به دنبال داشته باشد.

در گلکسی تب S10 اولترا، سامسونگ از تراشه Dimensity 9300+ ساخته شرکت مدیاتک استفاده کرده که که 18 قدرت پردازنده بیشتر، 28 درصد قدرت گرافیک بیشتر و 14 درصد قدرت پردازش هوش مصنوعی بیشتری در مقایسه با گلکسی تب S9 ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، محفظه بخار این تراشه نیز حدود 1.48 برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی است و باعث می‌شود خنک‌کنندگی به بهترین شکل صورت بگیرد.

تا به این لحظه، جزئیاتی دقیق از قدرت پردازشی این دو تبلت مشخص نشده اما با توجه به توان بالای تراشه، می‌توان از دو چیز مطمئن بود؛ یکی این که قرار است با دستگاهی بسیار روان و سریع مواجه باشیم و دیگری این که قابلیت سامسونگ DeX به کمک این قدرت پردازشی، عملکردی استثنایی ارائه خواهد کرد.

یکی از مشکلات قابلیت سامسونگ DeX در تبلت‌های قدیمی‌تر سامسونگ، کندی آن در هنگام اجرا یا خارج شدن از این حالت بود. در این دستگاه‌ها، اجرای این قابلیت با تاخیری طولانی روبرو بود که می‌توانست حوصله سربر و آزاردهنده باشد. همین مشکل باعث شده بود عده زیادی به طور کلی از استفاده از این قابلیت کاربردی خودداری کنند. یکی از بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس و اولترا این است که در این بخش با بهبودی قابل توجه مواجه شده و به سرعت قابلیت DeX را اجرا می‌کنند. از طرف دیگر، کار با این قابلیت در تبلت‌های نسل جدید بسیار روان‌تر از پیش شده است.

بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس

ویژگی‌های بهینه شده هوش مصنوعی Galaxy AI و اضافه شدن دکمه‌ای جدید در کیبورد

به ادعای سامسونگ، این غول کره‌ای به صورت مستقیم با شرکت مدیاتک همکاری کرده تا تراشه Dimensity 9300+ بتواند به بهترین شکل ممکن، هوش مصنوعی Galaxy AI را پردازش کند. مشخص نیست این همکاری به چه شکل و تا چه اندازه‌ای بوده اما می‌توانید مطمئن باشید که تبلت‌های نسل جدید، ویژگی‌های هوش مصنوعی را به طور کامل پوشش می‌دهند.

از طرف دیگر، سامسونگ طراحی کیبوردهای سری کاور برای تبلت‌های نسل جدیدش را نیز تا حدودی تغییر داده و یک دکمه جدید به نام AI به آن اضافه کرده است. در کیبوردهای جدید، دکمه Lang که برای تغییر زبان به کار می‎‌رفت حذف و دکمه AI جایگزینش شده است. با فشردن این دکمه، یا جمینای، هوش مصنوعی گوگل بالا می‌آید و یا بیکسبی سامسونگ.

قابلیت Backward compatibility با اکسسوری‌های گلکسی تب S9

در بررسی‌هایی که توسط رسانه‌های مختلف صورت گرفت، مشخص شد که گلکسی تب S10 اولترا، به راحتی از اکسسوری‌های نسل قبل خود، یعنی گلکسی تب S9 اولترا پشتیبانی می‌کند. قلم S Pen و کیبورد سری کاوری که متعلق به نسل قبل است، به راحتی بر روی نسل جدید نیز جای گرفته و تجربه‌ای بدون مشکل ارائه می‌دهد. به گفته سامسونگ، اکسسوری‌های تبلت‌های نسل جدید را نیز می‌توانید در سری گلکسی تب S9 به راحتی استفاده کنید.

متاسفانه پشتیبانی از اکسسوری‌های نسل قبل برای کسانی که از گلکسی تب S8 به گلکسی تب S9 کوچ کردند، وجود نداشت. این دو دستگاه از نظر اندازه و… متفاوت بوده و همین باعث شد که اکسسوری‌های نسل قبل، در نسل جدید قابل استفاده نباشند. بازخورد چنین مشکلی به گوش سامسونگ رسیده و حال برای نسل جدید، این مشکل را مرتفع کرده است تا کسانی که از S9 به S10 کوچ می‌کنند، بدون کمترین نگرانی اقدام به تهیه دستگاه‌های نسل جدید کنند.

همانطور که می‌دانید، امسال خبری از نسخه پایه سری تبلت‌های گلکسی تب نبود. پس اگر از دارندگان گلکسی تب S9 پایه هستید، متاسفانه این قضیه برای شما صدق نکرده و اکسسوری‌های مربوط به آن در نسل جدید، بلااستفاده خواهد بود. این ویژگی فقط مختص کسانی است که نسخه‌های پلاس و اولترا نسل قبل را خریداری کرده بودند.

بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس

وعده دریافت هفت آپدیت رابط کاربری جدید

سامسونگ می‌خواهد تبلت‌های جدیدش ماندگاری مناسبی داشته باشند و کاربران با خرید آن، تا چند سال از دستگاهی جدید بی‌نیاز شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های گلکسی تب S10 پلاس و اولترا، عرضه شدن با رابط کاربری One UI 6.1.1 بر پایه اندروید 14 است اما سامسونگ وعده داده که هفت آپدیت رابط کاربری جدید، برای این دستگاه‌ها عرضه خواهد شد. پس خیالتان راحت باشد که این مدل‌ها، قرار است ماندگار باشند و زود از رده خارج نشوند.

همانطور که می‌دانید، گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا به بدنه آلومینیومی محکم و تاییدیه IP68 مجهز هستند که به خودی خود، مقاومت این دستگاه‌ها را بالا می‌برد. از طرف دیگر، وعده دریافت هفت سال آپدیت نیز باعث می‌شود کاربران به راحتی بتوانند مدل زیادی از دستگاه خود استفاده کنند و نگرانی برای مشکلات نرم‌افزاری آن نیز نداشته باشند زیرا همیشه آخرین آپدیت‌های OneUI و پچ‌های امنیتی در سریع‌ترین زمان ممکن، در دسترس‌شان قرار می‌گیرد.