عرضه سیستم عامل iOS 18 مانند هر سیستم عاملی، با برخی باگ و مشکلات همراه بود که آپدیت iOS 18.0.1 برای رفع آن منتشر شده است.

آپدیت بزرگ بعدی برای سیستم عامل iOS، قرار است در ماه اکتبر عرضه شود اما حال، آپدیت iOS 18.0.1 نیز در دست ساخت است تا مشکلات و باگ‌های گزارش شده توسط کاربران را رفع می‌کند. این آپدیت برای تمامی مدل‌های آیفون که از iOS 18 پشتیبانی می‌کنند عرضه شده و در قسمت تنظیمات، قابل دریافت است. توجه داشته باشید که هدف این بروزرسانی فقط رفع مشکلات است و قرار نیست چیز جدیدی اضافه کند.

وبسایت MacRumors توانسته از طریق آنالیز و بررسی وبسایت اپل، به وجود این آپدیت جدید پی ببرد. سابقه این نشریه با توجه به افشاگری‌های متعددش، کاملاً تایید شده است. پس احتمال عرضه این آپدیت جدید نیز بسیار بالاست. البته حجم و تغییرات این آپدیت نسبت به iOS 18.1 پایین خواهد بود. در iOS 18.1 قرار است برای اولین بار، هوش مصنوعی Apple Intelligence رونمایی و در دسترس کاربران قرار بگیرد.

همانطور که می‌دانید، عرضه iOS 18 برخی از باگ‌ها و مشکلات را به دستگاه‌های آیفون آورد که از جمله آن می‌توان به مشکلات تاچ صفحه نمایش اشاره کرد که برخی دستورات شما شناسایی نمی‌شدند. از طرف دیگر، اگر سعی کنید یک واچ فیس متعلق به دستگاه‌های اپل واچ را به اشتراک بگذارید یا دریافت کنید، در کمال تعجب، اپلیکیشن Messages کرش کرده و بسته می‌شود. از طرف دیگر، آپدیت iPadOS 18 نیز باعث خرابی برخی از آیپدهای M4 شده که این دستگاه‌ها پس از دریافت آپدیت خاموش و دیگر روشن نشده‌اند. این بروزرسانی برای این مدل آیپدها در حال حاضر از دسترس خارج شده و مشخص نیست چه زمانی اپل مشکلات آن را رفع خواهد کرد.

آپدیت iOS 18.0.1

تا به این لحظه، تاریخ انتشار آپدیت iOS 18.0.1 مشخص نشده اما انتظار داریم این هفته یا حداکثر هفته آتی شاهد عرضه رسمی آن روی مدل‌های مختلف آیفون باشیم. به طور قطع، تا قبل از عرضه سیستم عامل iOS 18.1 که برای اواسط ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده، این آپدیت را دریافت خواهیم کرد. سیستم عامل iOS 18.1 نیز احتمال می‌رود همراه با مک‌های M4 و آیپد مینی 7 به صورت رسمی در دسترس قرار بگیرد.

در حال حاضر، نسخه‌های بتا سیستم عامل iOS 18.1 در دسترس است و برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را در دسترس دارندگان آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و کلیه مدل‌های آیفون 16 قرار داده است. آپدیت iOS 18.0.1 نیز اهمیت فراوانی دارد زیرا با حل مشکلات گزارش شده، باعث می‌شود کاربران تجربه‌ای بدون ایراد از جدیدترین سیستم عامل اپل داشته باشند. عمدتاً توصیه می‌شود که تا منتشر شدن چند آپدیت، از ارتقا به iOS 18 خودداری کنید زیرا در حال حاضر، این سیستم عامل ثبات iOS 17 را ندارد. در هر صورت، اگر از کسانی هستید که به سیستم عامل جدید آپدیت کرده‌اید، برای حل مشکلات احتمالی که با آن مواجه شده‌اید، بهتر است تا عرضه iOS 18.0.1 منتظر بمانید.