به نظر می‌رسد شرکت BOE با دردسر مواجه شده و این باعث می‌شود تولید صفحه نمایش‌های اپل نیز به مشکل بخورد.

شرکت BOE که یک تولیدکننده صفحه نمایش واقع در چین است، همکاری طولانی مدتی با اپل داشته و قطعات آیفون‌ها و سایر محصولات این غول آمریکایی را تولید می‌کند. به تازگی نامه‌ای به وزارت دفاع ایالات متحده ارسال شده که ادعا دارد همکاری با شرکت BOE ممکن است مشکلاتی امنیتی برای آمریکا ایجاد کند. اگر وزارت دفاع بر طبق پیشنهاد این نامه عمل کند، به احتمال زیاد همکاری اپل با این تولیدکننده چینی برای همیشه پایان خواهد یافت.

کمپانی BOE کار تولید صفحه نمایش‌های اپل، به خصوص در محصولات ارزان قیمت و اقتصادی این شرکت را داشته و به عنوان تولیدکننده پشتیبان فعالیت می‌کند. با این حال، همچنان عضوی مهم از خط تولید اپل محسوب شده و اگر نامه فرستاده شده به وزارت دفاع با اقدامی مواجه شود، اپل مجبور به قطع همکاری خواهد شد. این نامه، از سوی رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده، یعنی جان مولنار به وزیر دفاع، لوید آستین ارسال شده و در آن، به شرکت‌های مختلف تولیدکننده صفحه نمایش چینی اشاره شده است. وبسایت AppleInsider موفق شده این نامه را رویت کند و تاکید کرد که در آن، به شرکت‌های BOE و Tianma اشاره و ادعا شده که این چنین کمپانی‌هایی می‌توانند خطری برای امنیت ملی آمریکا داشته باشند.

تولید صفحه نمایش‌های اپل

وبسایت AppleInsider عنوان کرد: «رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده، به وزیر دفاع، لوید آستین در نامه‌ای از خطر احتمالی شرکت‌های تولید کننده صفحه نمایش LCD و OLED چینی، به خصوص BOE Technology Group و Tianma Microelectronics Co. برای اقتصاد و حتی امنیت ملی ایالات متحده اشاره کرد. این دو مدل صفحه نمایش در محصولات متعددی استفاده می‌شوند که در همه خانه‎‌ها، حتی در برخی تجهیزات جنگی نیز یافت می‌شود. استفاده مدام از این دو شرکت تولیدکننده، باعث می‌شود این دو به قدرت زیادی در زمینه تولید دست یابند و به نوعی، باعث خطر برای ارتش آمریکا شوند. از طرف دیگر، این کمیته از رابطه عجیب این دو شرکت با ارتش آزادی‌بخش خلق در چین و دخالت کمپانی مادر آنان در نواحی نظامی چینی خبر داد».

مولنار تاکید کرد که دو شرکت BOE Technology Group و Tianma Microelectronics Co. باید به عنوان خطر شناخته شده و در لیست سیاه DoD 1260h به عنوان شرکت‌های نظامی چینی قرار بگیرند. اگر هردوی این شرکت‌ها در این لیست سیاه قرار بگیرند، تولید صفحه نمایش‌های اپل با مشکل مواجه شده و در نهایت، همکاری‌شان با شرکت‌های بزرگ آمریکایی قطع می‌شود. جالب است بدانید که آیفون SE 4 که قرار است در ماه اکتبر وارد مرحله تولید انبوه شود، از صفحه نمایش‌های OLED ساخته شرکت BOE استفاده می‌کند. این شرکت موفق شد صفحه نمایش‌ها را با قیمتی ارزان‌تر از سامسونگ به اپل بفروشد و به همین دلیل، چنین همکاری میان‌شان کلید خورد.

اپل در نظر داشت با همکاری بیشتر با BOE، کمی از سامسونگ و LG دور شود و از این نظر، هزینه‌هایش در قسمت صفحه نمایش را کاهش دهد اما مشکل به وجود آمده، ممکن است آینده اپل در زمینه صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار دهد. حال باید منتظر بررسی‌ها و تحلیل وزارت دفاع از نامه ارسال شده باشیم تا ببینیم چه بر سر معامله میان اپل و BOE می‌آید.