به نظر می‌رسد شایعات اشتباه درآمده و اپل قرار است تولید انبوه هدست ویژن پرو 2 را در نیمه دوم 2025 به صورت رسمی آغاز کند.

علی‌رغم عملکرد نه چندان درخشان ویژن پرو در زمینه فروش، روند تولید ویژن پرو 2 متوقف نشده و این هدست مراحل ساخت را طی می‌کند. ویژن پرو 1 بر طبق آخرین آمار، موفق به فروش 100 هزار نسخه‌ای در ایالات متحده نشده است اما اپل از این محصول ناامید نشده و همچنان بر روی آینده آن سرمایه‌گذاری می‌کند. تحلیل‌گری مطرح معتقد است که هدست جدید، قرار است از تراشه انقلابی M5 استفاده کند که قدرت پردازشی تصورنشدنی ارائه داده و در کنار آن، ایرادات نسل قبلی خود را برطرف می‌کند و ممکن است حتی فروشی بهتر از نسخه اول نیز به دست آورد.

مینگ چی کو از شرکت TF International Securities، پیش‌بینی کرده که تولید انبوه هدست ویژن پرو 2 به همراه نسخه اقتصادی‌اش، در نیمه دوم سال 2025 به صورت رسمی آغاز می‌شود و قرار است از تراشه M5 نیز بهره ببرد. متاسفانه جزئیات سخت‌افزاری این هدست مشخص نیست اما این تحلیل‌گر در گذشته عنوان کرد که اپل در سال 2025 به دلیل هزینه‌های بالا، قصد استفاده از معماری دو نانومتری شرکت TSMC را ندارد. پس به احتمال زیاد، تراشه‌های A19 و A19 پرو نیز مانند مدل‌های سال جاری، قرار است از معماری سه نانومتری بهره ببرند.

تولید انبوه هدست ویژن پرو 2

با توجه به تاریخی که برای تولید انبوه هدست نسل جدید اپل در نظر گرفته شده، انتظار داریم تراشه M5 نیز همچنان از معماری سه نانومتری استفاده کند اما تا زمان شروع تولید، ممکن است تصمیم و شرایط تغییر کند. مینگ چی کو باور دارد که تغییر تراشه، باعث می‌شود قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence بسیار بهتر و روان‌تر از پیش اجرا شوند و علاوه بر آن، اپل به دلیل استفاده مجدد از معماری سال گذشته، در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشد. منطقی نیست که ویژن 2 پرو از لحاظ ظاهری دستخوش تغییر شود زیرا نسخه اول آن در حال حاضر از نظر طراحی و کیفیت ساخت، چندین نسل از رقبای خود جلوتر است.

مینگ چی کو در پستی ادعا کرد که ویژن پرو حال حاضر، نمی‌تواند تجربه عالی به کاربر ارائه دهد و برای بهبود شرایط، حتماً نیاز است که هوش مصنوعی Apple Intelligence بر روی آن عرضه شود. علاوه بر آن، هدست ویژن پرو 2 می‌تواند در زمینه ردگیری حرکات چشم نیز بروزرسانی شده و پردازش سه‌بعدی آن بهتر و روان‌تر از پیش صورت بگیرد. این تحلیل‌گر خبری از تاریخ انتشار احتمالی هدست نسل جدید اپل نداد اما چندی پیش، مارک گرمن از نشریه بلومبرگ تایید کرد که تا قبل از پایان سال 2026 نباید انتظار عرضه آن را داشته باشیم.

همانطور که می‌دانید، یک مدل اقتصادی از هدست‌های ویژن پرو نیز در دست ساخت است که انتظار می‌رود در تاریخ نامشخصی در سال 2025 به بازار عرضه شود. قیمت کم آن، باعث می‌شود بازه گسترده‌تری از مخاطبین جذبش شده و به تهیه آن علاقمند شوند. به دلیل قیمت کم، تحلیل‌گران معتقدند که اگر با ویژن پرو 2 در یک سال عرضه شود، ممکن است تاثیر منفی بر فروش آن بگذارد و از این لحاظ، برای اپل دردسرساز شود. پس منطقی است که این نسخه، در سال جاری و ویژن پرو 2 نیز در زمان نامشخصی در آینده در دسترس قرار بگیرد.