به نظر می‌رسد شرکت گوگل در حال کار بر روی نوار ابزار جدیدی برای اپلیکیشن گوگل Photos است که کار با آن را راحت‌تر می‌کند.

شرکت گوگل به تازگی تمرکز زیادی بر روی بهبود تجربه کاربران داشته و در این راستا، بروزرسانی‌ها و ابزارهای مختلفی برای اپلیکیشن‌هایش عرضه کرده است. به تازگی، تجزیه و بررسی فایل APK اپلیکیشن گوگل Photos نشان داد که نوار ابزار جدیدی برای این اپلیکیشن در دست ساخت است که باعث می‌شود اشتراک‌گذاری آلبوم‌ها راحت‌تر از پیش شده و به طور کلی، کار با این برنامه بهینه‌تر از پیش باشد.

هدف از ساخت این نوار ابزار جدید، ارائه تجربه‌ای راحت به کاربر است تا به سادگی با اپلیکیشن تعامل داشته باشد و بتواند کارها و دستورات مدنظرش را اجرا کند. در این آپدیت جدید، جای دو گزینه Share و Add Photos تغییر کرده است. این دو دکمه حال به قسمت پایینی صفحه آمده‌اند که باعث می‌شود استفاده از آنان، حتی با یک دست نیز ممکن باشد. در گذشته، با پایین آمدن در بخش‌های مختلف اپلیکیشن، این دکمه غیب می‌شد و کاربر مجبور بود دوباره بالا برود تا به آنان دسترسی داشته باشد. حال خوشبختانه این مشکل نیز از سر راه برداشته شده است.

قابلیت‌های جدید نوار ابزار اپلیکیشن گوگل Photos در هنگام تجزیه فایل APK ورژن 7.1 آن کشف شد. این تجزیه و بررسی‌ها معمولاً برخی قابلیت‌هایی که در آینده و در نسخه‎‌های رسمی عرضه خواهد شد را لو می‌دهد اما لزوما تمامی قابلیت‌های پیدا شده در این تجزیه‌ها، به نسخه نهایی راه نمی‌یابد زیرا ممکن است مشکلاتی داشته باشد یا حتی در نهایت، توسعه‌دهندگان نظرشان عوض شود. پس توصیه می‌کنیم نسبت به این اطلاعات، چندان مطمئن نباشید.

اپلیکیشن گوگل Photos

نوار ابزار جدید کار با اپلیکیشن را بسیار راحت کرده و باعث می‌شود کاربران به راحتی بتوانند عکس‌های خود در یک آلبوم را به اشتراک بگذارند یا حتی آن را به آلبومی دیگر اضافه کنند. تغییر موقعیت این دو گزینه مهم به اشتراک گذاشتن و اضافه کردن به آلبومی دیگر، باعث می‌شود دسترسی به آنان راحت‌تر باشد و دیگر نیاز نیست به بالای صفحه بازگردید. از طرف دیگر، وقتی در لیست آلبوم‌‌تان در حال جستجو هستید و به سمت پایین می‌روید، نوار ابزار جدید ناپدید می‌شود و اگر دوباره به سمت بالا بازگردید، ظاهر می‌شود. بدین ترتیب، تجربه‌ای خاص ارائه می‌دهد و حتی از لحاظ بصری نیز حواستان را پرت نمی‌کند.

از دیگر موارد اضافه شده در این بروزرسانی، گزینه Edit در همان نوار ابزار جدید است که باعث می‌شود به راحتی و با فشردن آن، شروع به ویرایش تصاویر خود کنید و دیگر نیازی نیست برای این منظور، به منوهای دیگر برنامه سر بزنید. در حال حاضر، این گزینه در آپدیت فعلی اپلیکیشن گوگل Photos در دسترس نیست اما احتمال می‌رود در آپدیت‌های آینده به برنامه اضافه شود.

شرکت گوگل سعی دارد به اشتراک گذاری فایل‌ها و به طور کلی کار با اپلیکیشن‌هایش را برای کاربران راحت، سریع و بدون دردسر سازد. کاربران از این که گوگل به درخواست‌هایشان گوش فرا داده و برخی مشکلات و ایرادات ظاهری یا کاربردی اپلیکیشن‌هایش را رفع می‌کند خرسند هستند. حال گوگل Photos نیز به راحتی و حتی با یک دست قابل استفاده است و می‌توانید کارهای موردنظرتان را از طریق آن به پیش ببرید.