براساس اعلام رسمی، سری آیفون 16 در 21 کشور جدید عرضه شد تا کاربران بیشتری به آن دسترسی داشته باشند.

همان‌طورکه می‌‌دانید، سری آیفون 16 با مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی آشنا معرفی شد که با استقبال گسترده و چشم‌گیر کاربران مواجه شد. اکنون، قرار است سری آیفون 16 در 21 کشور جدید عرضه شود تا کاربران بیشتری برای خرید آن اقدام کنند.

درتاریخ 20 سپتامبر، غول فناوری ساکن کوپرتینو سری آیفون 16 در بیش از 50 کشور مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و ژاپن عرضه کرد که فروش بسیار بالایی را در فروشگاه‌های رسمی اپل‌استور به‌ثبت رساندند.

پیش‌فروش آیفون 16 از تاریخ 13 سپتامبر در مناطقی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، چین، فرانسه، هند، ژاپن، مکزیک و انگلستان آغاز شد، اما عرضه رسمی در 20 سپتامبر انجام شد. در همان روز، اپل پیش‌فروش را در بیش از 20 کشور دیگر باز کرد؛ اکنون، این کشورها آیفون 16 و آیفون 16 پرو را نیز در فروشگاه‌ها موجود دارند و کاربران می‌توانند برای خرید حضوری به اپل‌استور مراجعه کنند.

عرضه آیفون 16 در 21 کشور

فهرست کشورهایی که آیفون 16 در آن‌ها عرضه شد شامل برزیل، گرجستان، ماکائو و ویتنام می‌شود؛ البته قیمت‌ها برای هر کشور متفاوت است. اپل همراه با آیفون‌های جدید، لوازم جانبی جدید را نیز در این کشورها عرضه کرد.

یکی از نکات برجسته اصلی سری آیفون 16، قابلیت جدید Camera Control است که به‌عنوان یک دکمه لمسی به شما اجازه می‌دهد تنظیمات دوربین مانند تغییر لنزها و حالت زوم را کنترل کنید. همچنین، سری آیفون 16 از تراشه A18 برخوردار هستند که قدرت‌مندتر از نسل پیشین است و برای اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل طراحی شده است. در سری پرو، اپل اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری را افزایش داد که می‌تواند رقیب سرسخت پرچمداران سامسونگ باشد.