براساس گزارش جدیدی از وال استریت ژورنال، اپل دیگر قصد سرمایه‌گذاری در OpenAI را ندارد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که OpenAI قصد دارد هفته آینده سرمایه‌گذاری 6.5 میلیارد دلاری خودش را با سرمایه‌گذاری احتمالی مایکروسافت و انویدیا ببندد.

ماه گذشته برای اولین بار گزارش شد که اپل درحال بررسی سرمایه‌گذاری در OpenAI است؛ اما گزارشی مبنی‌بر احتمالات و مقدار سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی این کمپانی فعال در حوزه هوش مصنوعی نشد. ازاین‌سو، به‌نظر می‌رسد توافقی انجام نخواهد شد و اوضاع برای OpenAI وخیم‌تر خواهد شد.

درحال‌حاضر، مایکروسافت یک سرمایه‌گذار بزرگ در OpenAI است و 49 درصد از سهام آن را در اختیار دارد. گزارش امروز نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد سرمایه‌گذاری خود در OpenAI را با یک میلیارد دلار دیگر از طریق این دور جدید گسترش دهد.

سرمایه‌گذاری اپل OpenAI

خبر تصمیم اپل برای صرف‌نظر از سرمایه‌گذاری در OpenAI در بحبوحه تغییرات رهبری و ساختاری در این کمپانی منتشر می‌شود. جانی آیو، رئیس سابق بخش طراحی اپل، تایید کرد که با OpenAI برای طراحی یک محصول سخت‌افزاری هوش مصنوعی همکاری می‌کند.

اپل و OpenAI درحال همکاری برای ادغام ChatGPT در سیستم‌‌عامل iOS 18 برای اواخر سال‌جاری میلادی هستند. ازطریق این همکاری، مولد هوش مصنوعی ChatGPT درخواست‌های مربوط به دانش جهانی را در ترکیب با دستیار هوش مصنوعی Siri مدیریت خواهد کرد. بلومبرگ گزارش کرد که اپل به‌عنوان بخشی از این همکاری به OpenAI پرداختی نمی‌کند و OpenAI نیز به اپل پرداختی ندارد؛ درحقیقت، اپل تصور می‌کند که همکاری هردو کمپانی ارزش بسیار بیشتری از پول نقد دارد.