امروز استودیوی ATLUS، سازندگان سری بازی‌های معروف پرسونا، دموی بازی Metaphor: ReFantazio را به صورت رسمی و رایگان در دسترس همه قرار داد.

در رویداد Metaphor Launch در توکیو، کارگردان بازی یعنی کاتسوهیرا هاشینو از Studio Zero عنوان کرد که دموی جدیدترین ساخته آنان در دسترس قرار گرفته است. در آن لحظه، دمو فقط برای کنسول‌های ایکس باکس فعال شد اما در حال حاضر، برای پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است.

در دموی بازی Metaphor: ReFantazio، می‌توانید لحظات ابتدایی آن و دقایقی از روایت شگفت‌انگیزش را تجربه کنید و در شهری که نسخه کاملش را در بازی اصلی خواهید دید، به گشت و گذار بپردازید. علاوه بر این، می‌توانید با برخی از شخصیت‌هایی که در بازی نهایی نیز حاضر می‌شوند تعامل داشته باشید و مکانیزم‌های ارتباط اجتماعی این اثر را نیز بررسی کنید.

در این دمو، می‌بینیم که سفر شخصیت اصلی برای برداشتن نفرینی که شاهزاده به آن دچار شده، آغاز می‌شود. بدین ترتیب، می‌توانید در چهار سیاه‌چاله اول بازی گشت و گذار کنید و هفت کلاس از بیش از 40 کلاس بازی را که با نام Archetypes شناخته می‌شوند، تجربه و امتحان کنید.

دموی بازی Metaphor- ReFantazio

از منظر شخصیت‌ها و تعامل با آنان، در این دمو با 6 همراه مواجه خواهید شد که هر کدام قرار است نقش مهمی در بازی اصلی ایفا کنند و یاری‌گر شما در این سفر و ماجراجویی سخت باشند. عنوان Metaphor: ReFantazio یک اثر نقش آفرینی جدید در دنیایی کاملاً نو است که به دست سازندگان بازی‌های نمادین و مشهور پرسونا 3، پرسونا 4 و پرسونا 5 توسعه می‌یابد. در این اثر نیز مانند سری پرسونا، بازیکن کنترل سرنوشتش را به دست گرفته و باید سخت کار کند تا به بالاترین قله‌ها دست یابد.

بازی Metaphor: ReFantazio قرار است در تاریخ 11 اکتبر سال 2024 (20 مهر) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 و استیم عرضه شود. در حال حاضر، می‌توانید نسخه‌های مختلف این اثر را به صورت پیش خرید دریافت کنید. یکی از آنان، نسخه Collector است که شامل آرت‌بوک بازی به همراه چندین بسته الحاقی می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده تریلری از دموی بازی Metaphor: ReFantazio به اشتراک گذاشته که جزئیاتی از محتویات این دمو را به نمایش گذاشته و بازیکن را یاری می‌کند تا تصمیمی دقیق در مورد تجربه این دمو بگیرد. اگر بازی اصلی را خریداری کنید، تمامی پیشرفت‌های شما در نسخه دمو، بدون هیچ کم و کاستی منتقل خواهد شد. بدین ترتیب، در هنگام شروع بازی، از کسانی که دمو را تجربه نکرده‌اند جلو افتاده و می‌توانید با تجربه و قدرتی بیشتر، به گشت و گذار در پادشاهی Euchronia بپردازید. تریلر دمو کمتر از 2 دقیقه بوده و جزئیات جالبی در مورد آن برایتان فاش می‌کند.

همانطور که ذکر شد، این دمو فقط شامل دقایق اولیه بازی است اما حتی با این حال نیز حجمی برابر با 58 گیگابایت دارد. حجم بازی اصلی نیز بر طبق اعلام سازندگان، به 93 گیگابایت خواهد رسید.