شب گذشته، در رویداد State of Play پلی‌استیشن، شاهد معرفی بازی Ghost of Yotei بودیم که ادامه‌ای بر Ghost of Tsushima است.

بازی Ghost of Tsushima یکی از بهترین عناوین چند سال اخیر بود که در سال 2020 به بازار عرضه و توانست نامزد دریافت جوایز متعددی شود و در نهایت، تعداد معقولی از آنان را نیز برنده شده و به خانه ببرد. شب گذشته در رویداد State of Play نسخه جدید این بازی، یعنی Ghost of Yotei معرفی شد که بازیکنان را به دوره‌ای کاملاً جدید از تاریخ غنی ژاپن می‌برد. بازی Ghost of Tsushima در سال 1274 میلادی و دوران اولین تهاجم مغول‌ها به این کشور جریان داشت. حال Ghost of Tsushima چندین سال جلوتر رفته و بازیکنان را به 1603 میلادی و دوره سنگوکو در ژاپن می‌برد.

در طی معرفی بازی Ghost of Yotei متوجه شدیم که این بار، بازی در منطقه اطراف کوه یوته‌ی جریان دارد؛ جایی که در حال حاضر با نام هوکایدو شناخته می‌شود و در دوره سنگوکو نیز ازو نامیده شده بود. شخصیت اصلی، آتسو نام داشته و باید ببینیم که سرگذشت این قهرمان، به چه شکل خواهد بود. در تریلر برخی از جزئیات گیم‌پلی دیده شد که حس و حالی بسیار آشنا داشت. بازیکنان می‌تواند از کارهایی چون اسب سواری و مبارزه با شمشیر لذت ببرند که هر دو بخش اعظمی از گیم‌پلی Ghost of Tsushima را تشکیل می‌دادند. در تریلر می‌بینیم که شخصیت اصلی، سازی به نام شمیسن را در پشت خود حمل می‌کند و شواهدی نیز دیده می‌شود که نشان از وجود یک گرگ به عنوان حیوان خانگی و دست‌آموز این شخصیت دارند!

معرفی بازی Ghost of Yotei

در این بازی، باری دیگر به زیباترین و در عین حال خطرناک‌ترین مراتع ژاپن سفر می‌کنید و بازیکنان باید با دقت و استفاده از مهارت‌های شخصیت اصلی، از آن عبور کنند. درست مانند جزیره سوشیما در نسخه قبل، این بار نیز ناحیه‌ای زیبا و منحصر به فرد از ژاپن در اختیارتان است که با میل خود در آن گذشت و گذار کرده و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.

در راستای معرفی بازی Ghost of Yotei استودیو سازنده یعنی Sucker Punch عنوان کرد که این اولین اثر آنان است که به طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته می‌شود. این باعث می‌شود شاهد کیفیت بصری بسیار بالایی باشیم و این بار تغییرات گسترده‌ای در طراحی دنیای بازی به وقوع پیوسته است. از جمله آن می‌توان به حرکات واقع‌گرایانه باد بر روی چمن و برگ‌ها، آسمانی پر از ستاره و شفق‌های قطبی طبیعی، مکانیک‌های جدید گیم‌پلی، بهبودهایی در بخش‌های مختلف و همچنین سلاح‌هایی جدید و متنوع اشاره کرد که همگی به لطف قدرت مثال‌زدنی پلی‌استیشن 5 ممکن شده است.

اطلاعات عنوان شده از این بازی، در پستی در بلاگ پلی‌استیشن توسط اندرو گولدفارب به اشتراک گذاشته شد که مدیر ارتباطات در استودیوی توانای Sucker Punch است. تا به این لحظه، تاریخ انتشار دقیق بازی Ghost of Yotei مشخص نیست اما ظاهراً قرار است در سال 2025 شاهد عرضه این عنوان موردانتظار باشیم. امیدواریم این بازی نیز مانند نسخه قبلی خود، در آینده برای رایانه‌های شخصی هم عرضه و در دسترس قرار بگیرد. نسخه Director’s Cut بازی Ghost of Tsushima در حال حاضر بر روی کامپیوتر عرضه شده و یکی از بهترین عناوین پلی‌استیشن نیز به شمار می‌رود.