روز گذشته، شرکت یوبی‌سافت به صورت ناگهانی اعلام کرد که پیش نمایش Assassin’s Creed Shadows لغو شده و این شرکت در توکیو گیم شو حضور ندارد.

یوبیسافت قرار بود پنلی در رویداد توکیو گیم شو که از 26 سپتامبر (5 مهر) تا 29 سپتامبر (8 مهر) برگزار می‌شود، داشته باشد و در طی آن، پیش نمایش بازی Assassin’s Creed Shadows را نیز ارائه دهد. متاسفانه دیروز به صورت ناگهانی این پنل لغو شد. قرار بود در این پیش نمایش، تاریخ انتشار نهایی بازی نیز اعلام شود. دلیل لغو این پیش نمایش مشخص نیست اما به نظر می‌رسد اطلاعاتی که از این بازی لیک شد و بحث و جدل‌هایی که در فضای مجازی به دنبال داشت، بی‌ربط به این مسئله نباشد.

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت در مورد لغو پیش نمایش Assassin’s Creed Shadows عنوان کرد که برخی شرایط مانع از حضورشان شده است. این جوابی مبهم و ناواضح است. علاوه بر این پیش نمایش، یک رویداد استریم برای 26 سپتامبر در نظر داشتند که آن نیز لغو شده است. احتمال می‌رود این مسئله به دلیل انتقادات واضحی باشد که به این بازی شده است. با لو رفتن برخی از جزئیات آن، بسیاری از کاربران این اثر را محکوم به دروغ‌گویی در به تصویر کشیدن فرهنگ و تاریخ کشور ژاپن کرده و به نظر می‌رسد این اثر در برخی از جزئیات فرهنگی مهم، از واقعیت فاصله گرفته است.

پیش نمایش Assassin’s Creed Shadows

علی‌رغم لغو شدن حضور یوبی‎‌سافت در توکیو گیم شو، پیش نمایش دیگری برای Assassin’s Creed Shadows در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده اما با توجه به شرایط و نزدیک شدن به روزهای آخر این ماه، چنین چیزی کمی بعید به نظر می‌رسد. یوبی‌سافت در سال جاری، شرایط مالی نامساعدی تجربه کرد؛ سهام آنان با افت قیمت بسیار واضحی روبرو شد و دو عنوان موردانتظار Star Wars Outlaws و XDefiant به لطف عملکرد ضعیف و مشکلاتی که داشتند، از لحاظ فروش شکست خورده و بر طبق تصورات این کمپانی فرانسوی ظاهر نشدند.

مشکلات مالی یوبی‌سافت نارضایتی سهام‌داران را در پی داشته و آنان خواستار تغییر ساختار در این شرکت و به کار گرفتن مدیر عاملی جدید هستند. تا به این لحظه، خواسته‌های آنان اجرایی نشده و باید ببینیم سرنوشت یوبی‌سافت در آینده چطور خواهد بود. با وجود لغو شدن استریم بازی، یوبی‌سافت تایید کرد که اهدای رایگان برخی از نسخه‌های این بازی به کاربران لغو نشده و همچنان پابرجاست.

شرایط بد و بحث‌های پشت سر بازی Assassin’s Creed Shadows باعث شده بود که بسیاری گمان کنند این بازی نهایتاً با تاخیر مواجه خواهد شد. حال که یوبی‌سافت پیش نمایش Assassin’s Creed Shadows در توکیو گیم شو را نیز لغو کرده، این احتمال بسیار بالاتر می‌رود. باید ببینیم این تاخیر در نهایت به وقوع می‌پیوندد یا خیر و اگر رخ دهد، آیا یوبی‌سافت تاخیری طولانی در نظر دارد یا فقط قرار است چند هفته تا چند ماه باشد.