بر اساس گزارشی موثق، رابط کاربری جدید وان‌پلاس که نسخه‌ای بروز شده از OxygenOS و برپایه اندروید 15 است، شباهت بیشتری به iOS خواهد داشت.

روزگاری، وان‌پلاس به عنوان برندی شناخته می‌شد که رابط کاربری تمیز، بدون تبلیغات و روان ارائه می‌داد. متاسفانه در طی سالیان، رابط کاربری OxygenOS این شرکت بیشتر و بیشتر به ColorOS شرکت اوپو نزدیک شد و دیگر خبری از ساده اما کاربردی بودن OxygenOS نیست. این رابط کاربری هم مانند سایرین، تبدیل به پوسته‌ای سنگین برای اندروید شده است. حال گزارشی جدید نیز تاکید دارد که OxygenOS 15 که بر پایه سیستم عامل اندروید 15 است، قرار است بیش از پیش به iOS نزدیک شود.

بر اساس گزارشی از سوی وبسایت SmartPrix، رابط کاربری جدید وان‌پلاس در قسمت Quick Settings قرار است ظاهری جدید پیدا کند که مشابه ترکیبی از iOS و رابط کاربری HyperOS شیائومی است. این بخش قرار است کاملاً مشابه این دو طراحی شود و ظاهری نو به رابط کاربری وان‌پلاس ببخشد. با این حال، اگر از طراحی جدید راضی نبودید، خوشبختانه می‌توانید آن را غیرفعال کرده و به ظاهر قبلی بازگردانید.

یکی دیگر از تغییرات این است که نام Quick Settings در راستای حرکتی عجیب، به Control Center تغییر کرده است. تنظیمات این بخش به دو نیم تقسیم شده و با پایین آوردن انگشت خود بر روی هر کدام از دو گوشه دستگاه، با منویی متفاوت مواجه می‌شوید.

رابط کاربری جدید وان‌پلاس

ظاهراً سایر تغییرات رابط کاربری جدید وان‌پلاس، علی‌رغم کوچک بودنشان، قرار است حس و حالی شبیه به iOS به کاربر بدهند. برای مثال، اسلایدر تنظیم صدای گوشی، مانند iOS در ابتدا بزرگ بوده و با کم کردن صدا، این اسلایدر نیز کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. لاک اسکرین نیز ظاهری مشابه با iOS پیدا کرده و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری برایش تعبیه می‌شود که بی‌شباهت به آیفون نیست. از طرف دیگر، Dynamic Island نیز به این رابط کاربری راه پیدا کرده و در اطراف دوربین سلفی قرار گرفته است.

در بخش دوربین، گزینه‌ای تحت عنوان Live Photos اضافه شده که تصاویری متحرک مانند آیفون به ثبت می‌رساند و حتی این نیز یک کپی واضح از سیستم عامل اپل محسوب می‌شود. جزئیات کامل تغییر رابط کاربری وان‎‌پلاس و نزدیک شدن آن به iOS مشخص نشده است و باید تا رونمایی رسمی منتظر بمانیم تا ببینیم این تغییرات، در چه حدی ظاهر خواهند شد.

بر طبق شایعات، اولین بتای OxygenOS 15 که بر پایه سیستم عامل اندروید 15 است، در ماه جاری عرضه خواهد شد اما ممکن است در نهایت تا اکتبر نیز به تاخیر بیوفتد زیرا خود اندروید 15 برای دستگاه‌های سری پیکسل شرکت گوگل، در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. سامسونگ نیز بتایی از رابط کاربری خود بر پایه این سیستم عامل را در همین ماه عرضه کرده و حتی دستگاه وان‌پلاس 13، پرچم‌دار جدید این شرکت نیز قرار است در ماه اکتبر در بازار چین عرضه شود. پس این ماه بهترین گزینه برای رونمایی از بتای رابط کاربری جدید وان‌پلاس و تغییرات احتمالی آن است.