طبق گزارشی جدید، شرکت اپل در نظر دارد صفحه نمایش سری آیفون 17 را با تغییری مهم و اساسی به بازار عرضه کند.

به نظر می‌رسد که اپل برای مدل‌های آیفون سال آینده خود، بالاخره قرار است از شر نرخ بهینه‌سازی 60 هرتزی در صفحه نمایش‌ها خلاص شود. بر اساس توییتی از افشاگر معروف، Ross Young که فوراً نیز حذف شد، هر دو مدل آیفون 17 عادی و آیفون 17 ایر که مدل بسیار نازکی از آیفون‌های اپل است، دارای صفحه نمایشی با نرخ بهینه‌سازی 120 هرتز خواهند بود. با این حرکت، اپل بالاخره گوشی‌های عادی‌اش را نیز یک مرحله ارتقاء می‌دهد و از نرخ بهینه‌سازی بالاتری برای این دستگاه‌ها رونمایی می‎کند که در گذشته، فقط مختص به نسخه‌های پرو و پرو مکس بود.

در حال حاضر، نرخ بهینه‌سازی در مدل‌های پایه آیفون برابر با 60 هرتز است در حالی که در نسخه‌های پرو و پرو مکس، شاهد 120 هرتز نیز هستیم. صفحه نمایش این مدل‌ها، پویا بوده و نرخ بهینه‌سازی آن در صورت استفاده نکردن از گوشی، تا 1 هرتز نیز پایین می‌آید. انتظار می‌رود که اپل برای صفحه نمایش سری آیفون 17 از پنل LTPO OLED بهره ببرد که نرخ بهینه‌سازی متغییر و صرفه‌جویی بیشتر در عمر باتری را به ارمغان می‌آورد. این صفحه‌ها را نیز قرار است شرکت تولیدی BOE که واقع در چین است، در دسترس اپل قرار دهد.

صفحه نمایش سری آیفون 17

علاوه بر تغییرات صفحه نمایش، سری آیفون 17 قرار است تغییرات دیگری را نیز به خود ببیند. سری پلاس مدتی است که از لحاظ فروش، عملکرد مناسبی ندارد و به همین منظور، اپل در سال آینده، قرار است آن را با مدل آیفون 17 ایر جایگزین کند. این دستگاه قرار است قیمتی برابر با آیفون 15 پلاس، یعنی حدود 899 دلار داشته باشد و ضخامت آن در کم‌ترین حالت ممکن قرار دارد تا مشتریانی که علاقمند به گوشی‌های باریک هستند را به خود جذب کند.

گوشی آیفون 17 ایر قرار نیست یکی از مدل‌های گران‌قیمت و بالا رده باشد بلکه در آن، بیشتر به ظاهر اهمیت داده شده و جایی بین نسخه عادی و نسخه‌های پرو دارد. این نسخه دقیقاً مناسب کاربرانی است که اهمیت زیادی به قدرت پردازشی نمی‌دهند و دنبال دستگاهی با ظاهر زیبا، وزن کم و خوش دست هستند تا کارهای روزمره‌شان را به سادگی و راحتی هرچه تمام‌تر به انجام برسانند.

صفحه نمایش آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس نیز بر طبق شایعات، قرار است تغییراتی داشته باشند. برای مثال، سیستم فیس ای دی در زیر این صفحه نمایش قرار گرفته و باعث می‌شود اندازه دوربین سلفی نیز کوچک‌تر از قبل باشد. این باعث می‌شود شباهت بیشتری به گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی داشته باشند.

انتظار داریم سری آیفون 17 در سال 2025 به بازار عرضه شود و الگوی همیشگی اپل مبنی بر عرضه گوشی‌های اندک اما با بهبودهایی قابل توجه در طول سال را ادامه دهد.