امروز بالاخره اطلاعات کاملی از سرعت شارژ گلکسی اس 25 و اس 25 پلاس که پرچم‌داران آینده سامسونگ هستند، منتشر شد.

چندی پیش فهمیدیم که گلکسی اس 25 اولترا قرار است از شارژری 45 واتی استفاده کند و امروز مدل‌های پایه این سری نیز مشخص شدند. سازمان گواهی اجباری چین یا CCC، به تازگی گواهی برای دو گوشی معرفی نشده سامسونگ صادر کرده است. این دو، با شماره مدل‌های SM-S9310 (گلکسی اس 25) و SM-9360 (گلکسی اس 25 پلاس) اشاره کرد.

بر اساس تاییدیه‌های دریافت شده، سرعت شارژ گلکسی اس 25 بالاتر از 25 وات بوده (9 ولت و 2.77 آمپر) و سرعت شارژ گلکسی اس 25 پلاس نیز سرعت شارژی بیشتر از 45 وات (15 ولت و 3 آمپر) دارد که دقیقاً مشابه نسخه گلکسی اس 24 اولترا است. مدل‌های گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس در حال حاضر از شارژر 25 وات و 45 واتی استفاده می‌کنند پس واضح است که سامسونگ در مدل‌های جدیدش نیز تغییر خاصی اعمال نکرده است.

سرعت شارژ گلکسی اس 25

هر دوی این گوشی‌ها، مانند تمامی مدل‌های سامسونگ، از شارژ USB PD پشتیبانی می‌کند که به کمک قابلیت Programmable Power Supply یا PPS، کنترل بسیار بیشتری بر روی جزئیات شارژ به کاربر می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود در هنگام شارژ، کاربر دمای دستگاه خود را نیز تحت نظر داشته باشد و از افزایش آن جلوگیری کند.

متاسفانه از منظر سرعت شارژ، سامسونگ به طرز واضحی از رقبای خود عقب افتاده است. حتی اپل نیز به تازگی و با کمترین زحمت، توانسته در سری آیفون 16 خود، به سامسونگ برسد و شارژری 45 واتی در دسترس قرار دهد که گوشی‌های نسل جدیدش را سریع شارژ می‌کند. در واقع، اپل موفق شده است در حال حاضر نیز از مدل پایه پرچم‌دار سامسونگ، یعنی گلکسی اس 25 سرعت شارژ بیشتری ارائه بدهد. واضح است که سامسونگ برای سال‌های آینده، باید بر روی این حوزه کار کرده و سعی کند به هر شکلی، این بخش را بهبود و خود را به رقبا نزدیک‌تر کند.