شرکت سامسونگ امروز به معرفی گلکسی F05، یکی دیگر از محصولات اقتصادی خود پرداخت که شباهت زیادی به گلکسی A05 و M05 دارد.

جدیدترین نسخه از سری F سامسونگ شباهت زیادی به سایر اقتصادی‌های این برند، یعنی گلکسی A05 و گلکسی M05 دارد. با این حال، تفاوتی که در طراحی این گوشی‌ها به چشم می‌خورد این است که در F05، قسمت پشتی دستگاه از چرم ساخته شده در حالی که دو دستگاه دیگر، پلاستیکی هستند. بدین ترتیب، این دستگاه مناسب کسانی است که دنبال طراحی ظاهری بهتر و دوربین راضی‌کننده 50 مگاپیکسلی هستند.

در هنگام معرفی گلکسی F05، مشخصات سخت‌افزاری آن نیز به صورت کامل مشخص شد. این گوشی صفحه نمایش 6.7 اینچی از جنس PLS LCD با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی 262 پیکسل در هر اینچ دارد. با توجه به اقتصادی بودنش، نباید انتظار گوشی بدون حاشیه داشته باشید و در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش، حاشیه‌ای نسبتاً ضخیم به چشم می‌خورد. در قسمت جلویی نیز سوراخی کوچک برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

معرفی گلکسی F05

در قسمت پشتی این گوشی، سامسونگ از دو دوربین استفاده کرده است. یکی از آنان، دوربینی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و دیگری، دوربینی 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق خواهد بود. در قسمت جلو نیز دوربینی 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی در نظر گرفته شده است. دوربین‌ها دقیقاً مشابه دو مدل گلکسی A05 و گلکسی M05 هستند. سامسونگ ادعا می‌کند که این گوشی، می‌تواند تصاویری شفاف و پر جزئیات را حتی در محیط‌های کم نور، به ثبت برساند.

در زمینه سخت‌افزاری، گلکسی F05 با تراشه 12 نانومتری Helio G85 ساخته شرکت مدیاتک به بازار عرضه می‌شود. این تراشه 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 و 4 گیگابایت رم دارد. این گوشی از قابلیت جالبی به نام رم پلاس نیز بهره می‌برد که اجازه می‌دهد 4 گیگابایت از حافظه داخلی را به عنوان رم اختصاص دهید! حافظه آن نیز به کمک کارت‌های microSD تا 1 ترابایت ارتقا خواهد یافت. سامسونگ برای این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بزرگ استفاده کرده که با شارژری 25 واتی به صورت نسبتاً سریع، شارژ خواهد شد.

در رویداد معرفی گلکسی F05 ذکر شد که اقتصادی جدید سامسونگ با رابط کاربری UI Core 6.0 که بر اساس سیستم عامل اندروید 14 است، به بازار عرضه می‌شود. بر طبق وعده غول کره‌ای، این گوشی اقتصادی دو نسل آپدیت رابط کاربری و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد. نسخه 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم این گوشی در حال حاضر با قیمت 95 دلار قابل تهیه است. تا 20 سپتامبر (30 شهریور) می‌توانید این دستگاه را از خرده‌فروشی‌ها و مراکز معتبر تهیه و استفاده کنید.