با وجود برنامه‌ریزی اولیه برای ارائه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون در اپل واچ سری 10، چالش‌های طراحی عرضه این ویژگی را با تأخیر مواجه ساخت.

اپل، در مسیر ارتقای اپل واچ سری 10، در نظر داشت تا با افزودن سنسور فشار خون، این محصول را به‌یک نقطه‌عطف در عرصه تکنولوژی سلامت تبدیل کند. با‌این‌حال، گویا تغییرات طراحی اعمال شده در اپل واچ سری 10 ، مانع از تحقق این هدف شده‌است. این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که بسیاری انتظار داشتند دهمین سالگرد اپل واچ با رونمایی از قابلیتی منحصر‌به‌فرد و متمایز همراه باشد. در‌حال‌حاضر، اپل واچ 10 با نمایشگر بزرگ‌تر و بدنه‌ای ظریف‌تر به‌بازار عرضه شده، اما سنسور فشار خون، که می‌توانست نقطه‌قوت این محصول در‌مقایسه‌با رقبا باشد، در این نسخه غایب است. این اتفاق نشان می‌دهد حتی کمپانی‌های پیشرو نیز در مسیر نوآوری با چالش‌هایی روبرو می‌شوند و گاهی تحقق اهداف بلندپروازانه نیازمند زمان و تلاش بیشتری است.

اطلاعات اختصاصی ذکر شده در خبرنامه “Power On” مارک گورمن، می‌گوید اپل واچ سری 10 در مسیر ادغام سنسور فشار خون با چالش‌هایی مواجه شده‌است. ظاهراً، مشکلات فنی در مرحله آزمایش، به ویژه با توجه به‌طراحی جدید این محصول، اپل را ناگزیر به‌حذف کامل این قابلیت کرده‌است. این خبر در تضاد با گزارش‌های متعددی است که پیش‌تر، از عرضه قابلیت سنجش فشار خون در مدل‌های پیشین اپل واچ خبر داده بودند، اما تاکنون این وعده‌ها محقق نشده‌اند.

فشار خون اپل واچ سری 10

یوتیوبر Vadim Yuryev بر‌این‌باور‌است فعال‌سازی قابلیت جدید سلامتی اپل واچ، مستلزم طراحی مجدد سیستم بند آن است. این مکانیزم جدید باید از نوع مغناطیسی باشد و با استفاده از کانکتورهای pogo pin، ارتباط الکترونیکی پایداری را با اپل واچ برقرار کند. همچنین، این بندها باید به‌انواع حسگرهای مختلف مجهز شوند تا بتوانند داده‌های حیاتی لازم را برای اپل واچ فراهم کنند.

با‌این‌وجود، برای دستیابی به‌اندازه‌گیری دقیق، سفت کردن بند احتمالا یک اقدام ضروری باشد. همچنین گفته می‌شود غول کوپرتینو سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده و با بهره‌گیری از مدل‌های متنوع، نمایش داده‌ها را تا حدودی بهبود بخشیده است. متأسفانه، بدون حضور فیزیکی حسگر در اپل واچ سری 10، نمی‌توان زمان انتظار خریداران آینده برای این ویژگی را پیش‌بینی کرد.