اپل در اقدامی جدید، هزینه تعویض باتری مدل پرو سری آیفون 16 را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است. این تصمیم که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده، نگرانی‌هایی را در خصوص هزینه‌های نگهداری این گوشی‌های هوشمند پرطرفدار ایجاد کرده است.

اپل هزینه تعویض باتری مدل‌های پرو سری آیفون 16 را افزایش داده است. طبق گزارش‌ها، تعویض باتری خارج از گارانتی برای آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس حالا 119 دلار آب می‌خورد که 20 دلار بیشتر از نسل قبلی است. این افزایش قیمت ممکن است به دلیل استفاده از یک پوسته فلزی جدید در باتری این مدل‌ها باشد که باعث بهبود عملکرد حرارتی دستگاه می‌شود. بااین‌حال، مدل‌های استاندارد آیفون 16 همچنان هزینه تعویض باتری 99 دلاری را حفظ کرده‌اند و اگر پوشش +AppleCare داشته باشید، تعویض باتری برای شما رایگان خواهد بود.

هزینه تعویض باتری آیفون 16 پرو

اپل هزینه تعویض باتری گوشی‌های آیفون را به طور کلی افزایش داده است. این شرکت قبلاً هزینه تعویض باتری را برای سری آیفون 14 افزایش داده بود و حالا هم این افزایش قیمت را به مدل‌های قدیمی‌تر هم تعمیم داده است. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، گران‌ترین تعویض باتری مربوط به آیفون 16 پرو است که 119 دلار هزینه دارد. مدل‌های استاندارد آیفون 16 و سری‌های 15 و 14 همگی 99 دلار برای تعویض باتری هزینه دارند. آیفون‌های 13، 12، 11، X، XS، XR و مدل‌های قدیمی‌تر نیز هزینه‌ای بین 89 تا 69 دلار برای تعویض باتری دارند.

افزایش شدید قیمت تعویض باتری آیفون در سال‌های اخیر کمی عجیب به‌نظرمی‌رسد. اما شاید اپل با این کار بخواهد که مردم بیشتر به خرید سرویس +AppleCare علاقه‌مند شوند. با خرید این سرویس، کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی، باتری گوشی خود را تعویض کنند. به‌عبارت‌دیگر، اپل با گران کردن تعمیرات، می‌خواهد مردم را به خرید بیمه برای گوشی‌هایشان ترغیب کند.