امروز در بتای دوم اندروید 15 QPR1، تنظیمات جدید باتری اضافه شده که سطح شارژ آن را در 80 درصد قفل می‌کند.

در بتای اول اندروید 15 QPR1 برخی کاربران اعلانی مبنی‌بر فعال کردن محدودیت شارژ مشاهده کردند اما نمی‌توانستند در قسمت تنظیمات آن را مشاهده و غیرفعال کنند. حال بالاخره در بتای دوم، این مشکل حل و گزینه خاموش کردن آن به تنظیمات باتری اضافه شده است.

بتای دوم، تنظیمات جدید باتری را اضافه کرده که با دسترسی به قسمت Settings و سپس Battery، گزینه‌ای به نام Charging optimization را مشاهده می‌کنید. این گزینه با اولین باری که گوشی‌تان را به شارژر بزنید، ظاهر خواهد شد. در این قسمت، زیر گزینه Adaptive Charging می‌توانید گزینه دیدی به نام Limit to 80%: Your phone will only charge to 80% battery را مشاهده کنید که این مسئله اختصاص داده شده است.

تنظیمات جدید باتری

اگر تنظیمات جدید باتری را در اندروید 15 انتخاب کنید، علامت سپری در اطراف آیکون باتری ظاهر می‌شود. به‌دنبال آن، در ویجت، صفحه قفل و Always on Display عبارت Done charging به نمایش درمی‌آید. بدین ترتیب گوشی در 80 درصد قفل شده و بیشتر از این شارژ نخواهد شد. این قابلیت، مشابه گزینه‌های موجود بر روی پیکسل تبلت و اسپیکر داک گوگل است که سلامت و عمر باتری گوشی را برای کاربر افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد شرکت گوگل از آپدیت کردن سندهای وبسایتش برای توضیح این قابلیت خودداری کرده است. به احتمال زیاد، هنگام عرضه رسمی اندروید 15 QPR1 در ماه دسامبر، این بخش نیز آپدیت خواهد شد. تا زمانی که این اندروید در نسخه‌های بتا قرار دارد، خبری از بروزرسانی بخش توضیحات وبسایت رسمی گوگل نخواهد بود. این قابلیت جذاب، به افزایش عمر باتری گوشی و کارایی بیشتر آن کمک می‌کند و سیکل‌های شارژ آن را حفظ می‌کند تا در طولانی مدت، شاهد عملکرد بهتری از باتری باشیم و خرابی کمتر برای آن صورت بگیرد.