تعدیل نیرو کارخانه سامسونگ در شهر تایلر تگزاس، به دلیل پایین بودن بازدهی آن بوده که همچنان در تولید انبوه قطعات نیمه‌رسانای 2 نانومتری ناتوان مانده است.

کارخانه سامسونگ در شهر تایلر ایالت تگزاس، با هدف تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری و تضمین آینده تکنولوژی به کمک این محصول، بازگشایی شد. متاسفانه غول کره‌ای در تولید انبوه گره‌های GAA دو نانومتری با شکست مواجه شده و حال در این راستا، مجبور شده است بسیاری از کارکنانش را از این کارخانه خارج نماید.

کارخانه شهر تایلر قرار بود پردازنده‌ها و تراشه‌هایی پیشرفته با اندازه کمتر از 4 نانومتر بسازد تا از این طریق، نظر مشتریانی ویژه در بازار آمریکا به سامسونگ جلب شود. عملکرد این کمپانی در تولید تراشه‌ها تقریباً موفقیت‌آمیز بود اما طبق معمول، در تولید گره‌های GAA دو نانومتری شاهد مشکلاتی هستیم و بازدهی این خط تولید، بسیار پایین آمده است. گره‌های سه نانومتری نیز شرایط چندان عالی ندارند و رسانه Business Korea گزارش داده که بازدهی این محصول نیز در کارخانه سامسونگ حداکثر 50 درصد است. جالب است بدانید که شرکت رقیب، یعنی TSMC به 60 تا 70 درصد بازدهی در تولید قطعات سه نانومتری رسیده است!

شکست شرکت سامسونگ در دستیابی به بازدهی عالی برای گره‌های GAA سه نانومتری باعث شد نتواند سفارشات زیادی از سوی شرکت کوالکام برای ساخت Snapdragon 8 Gen 4 قبول کند و عمده سفارشات این تراشه پرچم‌دار، به شرکت TSMC رسید. متاسفانه شرایط برای قطعه‌های دو نانومتری به مراتب بدتر است و گزارشی معتبر عنوان می‌کند که بازدهی سامسونگ در این زمینه، تنها به 10 یا 20 درصد رسیده و باعث می‌شود حتی تولید انبوه نیز ممکن نباشد. بدین ترتیب، سامسونگ نمی‌تواند سفارشات تولیدی جدید از سوی شرکت‌های بزرگی چون کوالکام دریافت کند. بدین ترتیب، شاهد تعدیل نیرو کارخانه سامسونگ هستیم تا این مرکز در شهر تایلر، از کارخانه‌ای بزرگ تبدیل به تولیدی کوچک شود.

بر طبق شایعات، شرکت کوالکام قصد داشت سامسونگ را سال آینده برای تولید تراشه Snapdragon 8 Gen 5 تبدیل به یکی از تولیدکنندگان اصلی خود نماید زیرا واگذاری سفارشات به شرکت TSMC و نبود هیچ رقیبی در این زمینه، فقط باید افزایش قیمت این تراشه‌ها خواهد شد و این مسئله برای بازار و مشتریان نیز دردسر می‌تراشد. در آینده، اگر سامسونگ بتواند شرایط تولید خود را بهبود ببخشد، قطعاً کوالکام تمایل دارد تا سفارش‌های تولید انبوه تراشه Snapdragon 8 Gen 5 را به این غول کره‌ای واگذار و بدین ترتیب از هزینه‌های تولید خود به طرز قابل توجهی بکاهد.