در طی رونمایی از پلی‌استیشن 5 پرو، قابلیت جذاب و کاربردی به نام PSSR معرفی شد که به کمک آن، اجرای بازی‌ها بهبودی واضح خواهد یافت.

از زمان منتشر شدن شایعات مربوط به کنسول میان نسلی جدید سونی، قابلیت PSSR یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن بوده است. درست است که قابلیت‌هایی چون افزایش حافظه، واحدهای پردازشی بیشتر و ری تریسینگ پیشرفته و با جزئیات نیز بهبودی ارزشمند تلقی می‌شود اما قابلیت اپ‌سکیل کردن به کمک هوش مصنوعی، می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در پردازش و نحوه اجرای جدیدترین بازی‌های روز دنیا در این کنسول داشته باشد و در نهایت، به افزایش نرخ فریم در تعداد زیادی از بازی‌ها منتهی شود و هیچ آسیبی نیز به قابلیت ری تریسینگ و پردازش‌های مربوط به آن وارد نکند.

متاسفانه در طی مراسم معرفی کنسول پلی‌استیشن 5 پرو، عنوان شد که قابلیت PSSR فقط برای عناوین محدودی از پلی‌استیشن 5 که دارای برچسب PS5 Pro Enhanced بوده و توسط سازندگان بروزرسانی مختص به پلی‌استیشن 5 پرو دریافت کرده‌اند، در دسترس قرار می‌گیرد. خوشبختانه بر طبق گفته‌های وبسایت CNET، مشخص شد که این قابلیت بر روی بازی‌های عینک هوشمند PS VR2 نیز عرضه می‌شود و کیفیت اجرایی و نرخ فریم این عناوین را نیز به طور ویژه‌ای بهبود می‌بخشد.

در مصاحبه‌ای با رسانه CNET، مارک سرنی، معمار ارشد سونی و مجری نمایش معرفی پلی‌استیشن 5 پرو در مورد این کنسول و قابلیت PSSR جزئیاتی بیان کرد: «من اجرای بازی‌های مختلف در سه حالت اجرایی در پلی‌استیشن 5 پرو را دیده‌ام. با گذر زمان و عرضه بازی‌هایی که پس از معرفی کنسول به بازار می‌آیند، کم کم متوجه می‌شوید که تمرکز از بحث بالا بردن رزولوشن به افزایش کیفیت بصری بازی از طریق استراتژی‌های مختلف، منعطف می‌شود. کنسول پلی‌استیشن 5 پرو از قابلیت ری تریسینگ پیشرفته استفاده می‌کند که شرکت AMD به عنوان قدم بعدی در معماری نوآورانه خود خلق کرده و تا به این لحظه، هیچکدام از کارت گرافیک‌های این برند از آن بهره‌مند نشده‌اند. ما خود مشوق توسعه این قابلیت بودیم و خوشحالیم که بر روی چنین چیزی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم زیرا بسیاری از توسعه‌دهندگان عاشق این قابلیت شده‌اند».

در بروزرسانی از سوی رسانه CNET، تایید شد که PSSR فقط بر روی بازی‌هایی که آپدیت مختص به پلی‌استیشن 5 پرو دریافت کنند، قابل اجراست و سایر بازی‌ها از این تکنولوژی مدرن بی‌بهره خواهند ماند. با این حال، پلی‌استیشن 5 پرو حالتی به نام Game Boost خواهد داشت که سعی در افزایش یا ثبات بخشیدن به نرخ فریم بازی‌ها دارد. علاوه بر این، قابلیت Game Boost باعث می‌شود رزولوشن برخی بازی‌های پلی‌استیشن 4 بهبود یابد و از این طریق، بازی‌های قدیمی نیز با کیفیت بصری بهتری اجرا شوند.