با به اتمام رسیدن رویداد It’s Glowtime و معرفی محصولات جدید اپل، کاربران از عدم ارتقای سنسور قلب اپل واچ سری 10 ناامید شدند.

شایعات زیادی حول محور محصولات جدید اپل دست به دست شده و کاربران انتظار داشتند این بار، اپل واچ سری 10 سنسور قلب که مسئول پایش ضربان و ریتم قلبی است را بروز کرده و به آن قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی جدید بیفزاید. متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و غول آمریکایی همان سنسور نسل سوم که اپل واچ سری 9 حضور داشت را در این دستگاه تعبیه کرده است.

جالب است بدانید که طی مراسم اطلاعات سنسور قلب اپل واچ سری 10 منتشر نشد و جزئیات مربوط به آن، در مشخصات فنی محصول روئیت شد. در صفحه مربوط به اپل واچ سری 10 نیز خبری از ارتقا نسبت به نسل قبل داده نشده پس می‌توان گفت خبری از تغییر در این ساعت هوشمند نیست و با همان سنسور قدیمی مواجه هستیم.

شایعات پیرامون این ساعت هوشمند تاکید داشتند که سنسور ارتقا یافته، قرار است ضربان قلب را به شکل بسیار دقیقی پایش کند، برخی قابلیت‌های جدید در دسترس کاربر قرار دهد و حتی بتواند آپنه (قطع شدن تنفس) حین خواب را نیز شناسایی کند. قابلیت تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا سری 2 نیز در دسترس قرار دارد و بدون نیاز به هیچ سنسور جدیدی کار می‌کند اما باید ذکر کنیم که برای تشخیص این مشکل، از سنسور شتاب‌سنج اضافه شده، استفاده می‌شود.

برخی دیگر از شایعات عنوان کردند که علاوه بر بهبود و ارتقای سنسور قلب اپل واچ سری 10 قابلیت چک فشار خون نیز به این دستگاه اضافه خواهد شد. متاسفانه این شایعه نیز اشتباه از آب درآمد و چنین قابلیتی، هنوز در دست توسعه بوده و نهایی نشده است. علاوه‌براین، مقاومت در برابر آب نیز مشابه با سری 9 عمل می‌کند و تغییری در این زمینه نیز دیده نمی‌شود. پس در مدل جدید اپل واچ، هیچ تغییر خاصی خصوصاً در قسمت ابزارهای مربوط به پایش سلامتی اعمال نشده و می‌توان گفت با دستگاهی کاملاً مشابه با سری 9 از لحاظ قابلیتی روبرو هستیم.

علی‌رغم تغییر نکردن در بخش پایش سلامتی، اپل واچ سری 10 از نظر طراحی دستخوش تغییراتی از جمله افزایش اندازه صفحه نمایش و کاهش ضخامت بدنه شده است. به غیر از این، دو سنسور جدید مربوط به عمق و دما نیز در این ساعت تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند بیشتر و بیشتر به مدل گران‌قیمت اپل واچ اولترا 2 نزدیک باشد.