براساس اعلام رسمی کمپانی اپل در رویداد هیجان‌انگیز It’s Glowtime، ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 10 در دو نسخه با نمایشگر بزرگ و حاشیه‌های بسیار باریک معرفی شدند.

اپل سرانجام اپل واچ سری 10 را به عنوان بخشی از دهمین سالگرد خود معرفی کرد که و در نگاه اول، دستگاه کاملا از پایه طراحی مجدد شده است. از صفحه نمایش بزرگتر تا پروفایل نازک‌تر، سری 10 یک ارتقاء عمده نسبت به مدل قبلی خود است. ما در ادامه به بررسی کامل این ارتقاء خواهیم پرداخت، پس همراه رسانه علاالدین باشید، چراکه این دستگاه از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم اهمیت بیشتری دارد.

اپل واچ با یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر عرضه می‌شود، اما زبان طراحی کلی آن یکسان نگه داشته شده است، به‌این‌معنی که به این زودی‌ها مدل دایره‌ای نخواهیم داشت. درحالی‌که شرکت اندازه دقیق صفحه نمایش را ذکر نکرده ، اما بزرگ‌تر از اپل واچ اولترا خواهد بود، که اجازه می‌دهد متون بیشتر برجسته شود و فضای بیشتری داشته باشید.

رنگ‌بندی اپل واچ سری 10

در نگاه اول، اپل واچ سری 10 بسیار یادآور سری 9 است، اما از بسیاری جهات بسیار متفاوت هستند. اپل می‌گوید که این پوشیدنی بزرگ‌تر از اپل واچ اولترا خواهد بود و خواندن متن را بسیار آسان‌تر از قبل می‌کند. اپل واچ سری 10 از یک صفحه‌نمایش OLED با زاویه دید گسترده بهره می‌برد که نور بیشتری را در زوایای مختلف ساطع می‌کند؛ بنابراین دید بسیار بهتر از نسخه قبلی خواهد بود.

ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری از کنترل‌های لمسی مشابه و یک دکمه چرخان دیجیتال هستند، اما بلندگوها بسیار بهبود یافته‌اند. آن‌ها همچنین در یک طراحی جدید عرضه می‌شوند. گریل بلندگو اکنون دارای سوراخ‌های کوچکتری درمقایسه‌با برش‌های استوانه‌ای در نسخه قبلی است. همچنین، کمپانی اپل اعلام کرد که اپل واچ اکنون می‌تواند موسیقی یا پادکست را مستقیما روی اپل واچ پخش کند، بنابراین در برخی موارد لازم نیست نگران حمل ایرپادها‌یتان باشید.

تشخیص آپنه خواب اپل واچ سری 10
واچ‌فیس‌های اپل واچ سری 10

اپل واچ سری 10 باریک واچ است که کوپرتینویی‌ها تاکنون ساختند که با ضخامت تنها 9.7 میلی‌متر و تقریبا 10 درصد باریک‌تر از قبل است. علاوه‌بر‌این، اپل واچ سری 10 در یک نسخه تیتانیومی عرضه می‌شود که 20 درصد سبک‌تر از مدل استل ضد زنگ است و این یک تغییر بسیار خوبی به‌شمار می‌رود. همچنین، شبیه‌به مدل‌های آیفون. نسخه تیتانیومی در سه رنگ مجزا، از جمله طبیعی، طلایی، و خاکستری تیره با بندهای هماهنگ عرضه می‌شود.

از نظر عملکرد، اپل واچ سری 10 با تراشه S10 ارتقا یافته عرضه می‌شود که از یک شبکه عصبی جدید برای کاهش نویز پس‌زمینه برخوردار است. تراشه جدید برای ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل آماده است که در اواخر امسال با انتشار watchOS 11 دردسترس خواهد بود.

در مورد ویژگی‌های جدید سلامت‌محور، این کمپانی آمریکایی یک ویژگی جدید تشخیص آپنه خواب را اضافه می‌کند که با اختلالات تنفسی و تشخیص حرکت کار می‌کند. اپل از SpO2 استفاده نمی‌کند، به‌این‌معنی که اختلاف آن با Masimo تأثیری بر دردسترس بودن این ویژگی نخواهد داشت.