امروز رئیس بخش چین کمپانی وان‌پلاس در پیامی در شبکه اجتماعی چینی ویبو، تاریخ انتشار وان‌پلاس 13، پرچم‌دار سال جاری این شرکت را تایید کرد.

شرکت کوالکام قرار است در طی رویداد Snapdragon Tech Summit 2024 که از 21 تا 23 اکتبر (30 مهر تا 2 آبان) در هاوایی برگزار شود، از تراشه پرچم‌دار خود یعنی Snapdragon 8 Gen 4 رونمایی کند. انتظار می‌رود وان‌پلاس اولین برندی باشد که از این تراشه در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. در همین راستا، رئیس شعبه چین این کمپانی در پیامی در شبکه اجتماعی ویبو، به نوعی بازه انتشار گوشی وان‌پلاس 13 را تایید کرد.

لوئیس لی، رئیس شعبه چین وان‌پلاس، عنوان کرد که گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت در ماه آینده منتشر خواهند شد. استفاده از تراشه‌ای به قدرتمندی Snapdragon 8 Gen 4 باعث می‌شود عملکرد پردازشی این گوشی فوق‌العاده باشد. هفته گذشته نیز شرکت BOE که یک کمپانی چینی مسئول ساخت صفحه نمایش است، در رویداد Global Innovation Partner Conference 2024 از نسل دوم صفحه‌های اورینتال خود که با نام BOE X2 شناخته می‌شوند، رونمایی کرد. لوئیس لی تایید کرد که شرکت وان‌پلاس اولین کمپانی خواهد بود که محصولی با این صفحه نمایش را در ماه اکتبر عرضه می‌کند.

بیانات رئیس شعبه چین، اشاره واضحی به تاریخ انتشار وان‌پلاس 13 دارند و به نظر می‌رسد در ماه اکتبر، باید منتظر ظهور این دستگاه در بازار چین باشیم. با توجه به این که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 در هفته چهارم ماه اکتبر معرفی می‌شود، باید کمی پس از این رویداد، وان‌پلاس 13 به بازار عرضه شود. پس تا آخر ماه اکتبر، منتظر این گوشی پرچم‌دار باشید.

تاریخ انتشار وان‌پلاس 13

رئیس شعبه چین، لوئیس لی، اطلاعات بیشتری از سخت‌افزار این محصول منتشر نکرد اما گزارشاتی در این مدت منتشر شده که برخی جزئیات مهم گوشی را افشا کرده‌اند. بر اساس شایعات، وان‌پلاس 13 صفحه نمایشی 6.8 اینچی از جنس 8T LTPO BOE X2 داشته که اطراف آن نیز خمیدگی‌هایی کوچک دارد. رزولوشن این صفحه نمایش 2K بوده و نرخ تازه‌سازی آن برابر با 120 هرتز است. شرکت وان‌پلاس برای امنیت بیشتر، از یک سنسور اثرانگشت اولتراسونیک نیز در زیر صفحه استفاده کرده است. در پشت این گوشی، یک دوربین 50 مگاپیکسلی LYT-808 با قابلیت OIS، یک دوربین 50 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپی تله‌فوتو با قابلیت زوم سه برابری از نوع IMX882 تعبیه شده است.

می‌دانیم که وان‌پلاس 13 قرار است از یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژ سیمی 100 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی بهره ببرد. در این دستگاه از موتور هپتیک 0916T استفاده شده و ظاهراً موفق به دریافت گواهی IP68 یا 69 در زمینه مقاومت در برابر گرد و غبار و آب شده است. برای تایید این جزئیات و مشخص شدن اطلاعات بیشتر از پرچم‌دار وان‌پلاس، باید تا ماه اکتبر و معرفی و عرضه رسمی این گوشی منتظر بمانیم.