به گفته شرکت متا، نسخه قدیمی اپلیکیشن واتساپ در سیستم عامل macOS به زودی از دسترس خارج شده و کاربران باید به نسخه جدید آپدیت کنند.

چندی پیش بود که شبکه اجتماعی واتساپ، آپدیتی بزرگ برای سیستم عامل macOS ارائه داد و نسخه مخصوص این اپلیکیشن را عرضه کرد. در حال حاضر، کاربران می‌توانند از این اپلیکیشن در قالب سیستم الکترون استفاده کنند اما حال شرکت متا بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده و خبر از حذف این نسخه داده است.

به گفته وبسایت WABetaInfo، کاربرانی که از نسخه قدیمی اپلیکیشن واتساپ در دستگاه‌های مک استفاده می‌کنند، جدیداً اعلانی مبنی بر از دسترس خارج شدن اپلیکیشن در 54 روز دیگر دریافت کرده‌اند. به گفته متا، کاربران می‌توانند جدیدترین نسخه واتساپ را از وبسایت رسمی این اپلیکیشن یا اپ استور مک دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنند. در این گزارش عنوان شده که بروز کردن اپلیکیشن، باعث از دست رفتن داده‌ها و چت‌های شما نشده و به راحتی می‌توانید با نصب نسخه جدید خود و وارد شدن به اپلیکیشن، به تمامی اطلاعات خود دسترسی کامل داشته باشید.

برخلاف نسخه قدیمی اپلیکیشن واتساپ، نسخه جدید از تکنولوژی Catalyst استفاده کرده و اپلیکیشن واتساپ بر روی آیفون را به عنوان پایه استفاده کرده تا در نهایت با اعمال تغییراتی، نسخه‌ای مختص به دستگاه‌های مک عرضه کند. از طرف دیگر، سیستم الکترون در واقع همان نسخه وب این اپلیکیشن است که کارایی ضعیف‌تر، محدودیت‌ها و حتی مشکلاتی در طراحی ظاهری و رابط کاربری نیز دارد.

بعضی از کاربران، با وجود عرضه نسخه جدید واتساپ برای مک، همچنان از سیستم الکترون استفاده می‌کنند زیرا این نسخه جدید تغییرات خاصی به دنبال ندارد. با این حال، متا به صورت جدی بر روی بروزرسانی‌های مختلف برای این اپلیکیشن کار کرده، عمده مشکلات آن را رفع و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن افزوده است. در حال حاضر می‌توانید این نسخه را به صورت رایگان از اپ استور مک دریافت کنید. لازم به ذکر است که برای اجرای آن، نیاز به سیستم عامل macOS 11 یا بالاتر دارید. شرکت متا بر روی نسخه آیپد نیز کار می‌کند اما تاریخ انتشار مشخصی برای آن اعلام نشده است.