امروز می‌خواهیم به صحت شایعاتی که در مورد رویداد ماه سپتامبر اپل به گوش می‌رسند، نگاهی بیندازیم و محصولاتی که احتمال کمی برای معرفی شدن در این رویداد دارند را بررسی کنیم.

مک‌های نسل جدید با تراشه M4

مارک گرمن از نشریه بلومبرگ اخیراً در گزارشی عنوان کرد که روند تولید مک‌های جدید شرکت اپل که از تراشه M4 استفاده می‌کنند سرعت گرفته است. این تراشه برای اولین بار در آیپد پرو جدید که اوایل امسال منتشر شد، ظهور کرد. بدین ترتیب انتظار داریم که غول آمریکایی به زودی از مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک‌هایی که دارای تراشه M4 هستند رونمایی کند.

مک‌پرو و آی‌مک‌های نسل جدید به احتمال زیاد تغییری از لحاظ طراحی ظاهری نخواهند داشت و مانند نسخه‌های حال حاضرشان در بازار، شاید با کمی تغییرات جزئی خواهند بود. با این حال، بر اساس شایعات، مک مینی که دارای تراشه M4 است تغییرات گسترده‌ای از لحاظ ظاهری به خود دیده و حال شباهت زیادی با اپل تی وی دارد! با این حال، باید بگوییم که اگر منتظر رونمایی از مک‌های نسل جدید بودید، هنوز وقتش نرسیده و باید کمی بیشتر منتظر بمانید.

معمولاً شرکت اپل معرفی محصولات مک خود را در رویدادی ویژه در ماه اکتبر انجام می‌دهد و طبیعی است امسال نیز همین روند را پیش بگیرد. پس حضور مک‌های نسل جدید در رویداد ماه سپتامبر اپل چندان محتمل به نظر نمی‌رسد و علاقمندان این محصول، باید کمی بیشتر برای معرفی آن منتظر بمانند.

مک‌های نسل جدید با تراشه M4

ایرپاد پرو 3

بر اساس شایعات، شرکت اپل کار بر روی نسل سوم ایرپاد پرو که یکی از محصولات ویژه این غول آمریکایی است را آغاز کرده. ظاهراً این نسخه جدید، از نظر ظاهری تغییراتی داشته و علاوه بر آن، ویژگی‌های جدیدی مربوط به حوزه سلامتی همچون تست بررسی شنوایی برای آن تعبیه شده است. متاسفانه امسال شاهد این محصول نخواهیم بود و بر طبق اطلاعات لو رفته، انتشار آن برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است. در سال جاری، شرکت اپل دو ایرپاد 4 جدید معرفی می‌کند تا جای ایرپاد 3 و ایرپاد 2 را بگیرند. این نسل جدید از ایرپادها به احتمال زیاد در رویداد ماه سپتامبر اپل، در کنار سری جدید آیفون‌های این شرکت رونمایی و عرضه شوند.

AirPods Pro 3

سری جدید هوم‌پادها

هوم‌پادها در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از محصولات پرطرفدار اپل شده‌اند و حال این غول آمریکایی، چند مدل جدید از آن را در دست ساخت دارد. چندی پیش تصاویری از سری جدید هوم‌پادهای این شرکت در سطح اینترنت پخش شد که نشان می‌داد این نسخه جدید ظاهری شبیه هوم‌پاد 2 دارد که یک صفحه LCD لمسی نیز به قسمت بالایی آن وصل شده است. علاوه بر آن، شرکت اپل در حال کار بر روی دستگاه‌های مختلفی است که صفحه نمایشی در حد و اندازه 8 اینچ داشته و از سیستم عامل tvOS استفاده می‌کنند. متاسفانه هیچ منبعی در مورد معرفی شدن سری جدید هوم‌پادها در رویداد ماه سپتامبر سخن نگفته و به همین دلیل، وقوع این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.

New HomePods

نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو

هدست ویژن پرو اپل مدتی پیش به صورت جهانی عرضه و در بازار کشورهای مختلف در دسترس قرار گرفت. با این حال، این دستگاه بسیار گران‌قیمت بوده و علی‌رغم داشتن قابلیت‌های انقلابی و نوآورانه، تهیه آن برای افراد زیادی مقدور نبود. همین باعث شد که شرکت اپل به فکر ساخت نسخه‌ای ارزان‌تر از این دستگاه بیوفتد. با این حال، بر طبق شایعات، این مدل ارزان در بهترین حالت ممکن تا پایان سال 2025 آماده می‌شود پس حضور و معرفی آن در رویداد ماه سپتامبر اپل بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسد. تنها چیزی که در مورد این سری هدست در رویداد پیش‌رو ممکن است بشنویم، عرضه آن برای کشورهای بیشتری در سراسر جهان است.

نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو

نسل جدید آیپد مینی

به نظر می‌رسد موجودی آیپد مینی 6 در فروشگاه‌های اپل در سرتاسر جهان رو به اتمام است و این می‌تواند نشانی از عرضه شدن سری جدید آیپد مینی‌ها باشد. شرکت اپل در زمینه معرفی آیپد مینی‌هایش الگوی چندان منظمی ندارد؛ گاهی اوقات این دستگاه‌ها همراه با آیفون‌های سری جدید معرفی شده و گاهی نیز این غول آمریکایی تا ماه سپتامبر برای پرده‌برداری از آنان منتظر مانده است. پس برای رویداد ماه سپتامبر اپل نیز احتمال معرفی شدن آیپد مینی 7 تقریباً 50 درصد است.

در رویداد اپل برای ماه سپتامبر، به طور قطع می‌دانیم که از چهار سری آیفون جدید شامل آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس رونمایی خواهد شد. یکی از ویژگی‌های جدید این دستگاه، دکمه‌ای فیزیکی مربوط به دوربین است. نسخه‌های پرو نیز برخلاف همیشه، این بار با صفحه نمایشی بزرگ‌تر عرضه می‌شوند. نسل جدید آیفون‌ها، قرار است از تراشه A18 استفاده کنند و هوش مصنوعی Apple Intelligence نیز بر روی تمامی نسخه‌های آن به خوبی اجرا خواهد شد.

علاوه بر گوشی‌های آیفون، در این رویداد انتظار داریم اپل واچ سری 10 را با تغییرات ظاهری برجسته و خوشایند و در کنار آن اپل واچ اولترا 3 با بهبودهای جزئی را نیز معرفی کند. همانطور که ذکر شد، مدل جدید آیرپادهای این شرکت نیز معرفی می‌شود و علاوه بر آن، سیستم عامل موردانتظار iOS 18 نیز بالاخره از فاز بتا خارج و به صورت عمومی برای دارندگان آیفون منتشر می‌شود. در نهایت قابل ذکر است که این رویداد موردانتظار، در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور) برگزار خواهد شد.