در مراسم افتتاحیه گیمزکام 2024 که شب گذشته برگزار شد، شاهد معرفی بازی Borderlands 4 توسط استودیو Gearbox بودیم و از تاریخ انتشار آن نیز رونمایی شد.

متاسفانه معرفی بازی Borderlands 4 چندان با جزئیات نبود و تنها تیزری چند ثانیه‌ای از این بازی پخش شد که اطلاعات خاصی در بر نداشت. حتی بخش توضیحات این یتزر در یوتیوب نیز اطلاعات خاصی در بر ندارد. تا به این لحظه، فقط می‌دانیم که با بازی Borderlands 4 روبر هستیم که قرار است در سال 2025 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

در توضیحات این تیزر ذکر شده: «در نسخه جدید این سری شوتر محبوب و دوست‌داشتنی، شما نقش یک والت هانتر را خواهید داشت که باید با گروه عظیمی از دشمنان خطرناک و بی‌رحم سر و کله بزنید و در سیاره جدیدی که برایتان تدارک دیده‌ایم، به اکتشاف و جستجوی گنج بپردازید».

اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از این بازی بسیار کم است و حتی صفحه استیم آن نیز بسیار خالی به نظر می‌رسد. در این صفحه فقط توصیه شده که بازی را در لیست علاقمندی‌های خود قرار دهید و علاوه بر آن، اسکرین شاتی از کلاه‌خود معروف این سری و سیاره جدیدی که سازندگان برای اکتشاف در نظر گرفته‌اند، به چشم می‌خورد.

آخرین نسخه بزرگ این سری محبوب، بازی Borderlands 3 بود که در سال 2019 به بازار آمد. این نسخه عمدتاً نظرات و نقدهای مثبتی دریافت کرد و به عنوانی ارزشمند در سری تبدیل شد. با این حال، انتقادات منفی نیز راجع به آن ذکر شد که عمدتاً لقب بدترین و بهترین نسخه فرنچایز را به این بازی دادند! به عقیده این افراد، تعامل و شیوه حرکت برخی دشمنان که در این بازی دستخوش تغییر شده بود، نسبت به قبل چندان خوشایند نبوده و دردسرساز است.

علاوه بر Borderlands 3، این مجموعه در سال 2022 نسخه‌ای فرعی با نام Tiny Tina’s Wonderlands دریافت کرد که شباهت‌ها و تفاوت‌های خوشایندی با سری Borderlands دارد. این نسخه فرعی دشمنان همیشگی این سری و حتی کمدی جذاب آن را درون خود داشت اما تغییر مهمی که بر رویش اعمال شده بود، ارتقای مهارت بازیکن با استفاده از استت‌های مختلف، به مانند بازی رومیزی Dungeons and Dragons بود.

بسیاری از بازیکنان از عنوان Tiny Tina’s Wonderlands رضایت داشته و آن را نوآوری شیرین برای مجموعه خطاب کردند اما برخی دیگر نیز همچنان معتقد بودند که ایرادات Borderlands 3 به نوعی به این اثر نیز راه پیدا کرده است. یکی از مشکلات اصلی این بازی، سیستم جایزه‌دهی آن بود که به نظر می‌رسید حتی برای بزرگ‌ترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها نیز پاداشی ناچیز به بازیکن می‌داد! علاوه بر آن، سیستم استت نیز نتوانست رضایت همه را جلب کند و لحاظ کردن آن برای چنین عنوانی، حسی عجیب به بازی منتقل می‌کرد.

باید ببینیم بازی Borderlands 4 قرار است چه مسیری را در پیش بگیرد. شاید سازندگان تصمیم بگیرند برخی کاراکترهای قدیمی و دوست‌داشتنی سری را دوباره بازگرداند یا حتی افرادی کاملاً جدید وارد بازی کنند که در طول مسیر، یا عاشقشان شوید یا از آنان متنفر باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این بازی، توصیه می‌کنیم آن را به لیست عناوین موردعلاقه خود در استیم اضافه کنید تا از جدیدترین جزئیات مربوط به آن در اسرع وقت آگاه شوید.