در مراسم گیمزکام 2024 که شب گذشته برگزار شد، تریلر بازی Path of Exile 2 به نمایش درآمده و باری دیگر ما را به سراغ دنیای پرتنش Wraeclast روانه کرد.

علاوه بر نمایش گیم‌پلی بازی Path of Exile 2، استودیو سازنده یعنی Grinding Gear اعلام کرد که بالاخره پس از 5 سال، این بازی قرار است در تاریخ 15 نوامبر (25 آبان) در سرویس دسترسی زودهنگام قرار بگیرد. این بازی در ابتدا سال 2019 معرفی شد و تیم سازنده از آن زمان مشغول کار بر روی بازی هستند. این اثر در ابتدا در قالب آپدیتی بزرگ برای بازی اصلی معرفی شد اما در نهایت سازندگان تصمیم گرفتند آن را به نسخه دوم تبدیل کنند. علاقمندان پس از این انتظار طولانی، بالاخره امسال موفق خواهند شد که به دنیای Wraeclast بازگردند.

جالب است بدانید که تا به این لحظه نیز نسخه اول این بازی بروزرسانی‌های جدید دریافت کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود یا برخی از ویژگی‌های موجود، بهتر شده و ثبات بیشتری به خود می‌گیرند. خوشبختانه نسخه جدید آن یعنی Path of Exile 2، با وجود عظمتی که دارد، قرار است به صورت رایگان در دسترس باشد اما برای آن پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای لحاظ می‌شود. به احتمال زیاد، این خریدها مانند نسخه اول، در قالب آیتم‌های ظاهری خواهند بود و تغییری در شرایط بازی و گیم‌پلی ایجاد نمی‌کنند.

در تریلر بازی Path of Exile 2 مشخص شد که این اثر 12 کلاس مختلف به بازیکنان ارائه می‌دهد که شامل دو کلاس Strength، دو کلاس Dexterity و دو کلاس intelligence خواهد بود. علاوه بر آن، هر کدام از این 12 کلاس، یک تخصص Ascendancy دارند و به طور کلی، 36 تخصص Ascendancy در این بازی نهفته است که بازیکن می‌تواند تجربه کند.

بازی Path of Exile درخت مهارت‌های بسیار بزرگ با انتخاب‌های بسیار متنوع داشت که به نظر می‌رسد این قضیه برای نسخه دوم نیز پابرجا باشد. نسخه دوم قرار است 1500 مهارت مختلف داشته باشد که به کمک آنان، می‌توانید سبک بازی کردن خود را کاملاً شخصی‌سازی کنید. حال برخلاف نسخه اول، می‌توانید در دو زمینه مختلف نیز تخصص داشته باشید. برای مثال، می‌توانید امتیازهایی که به دست می‌آورید را هم برای قدرت‌های مربوط به یخ و هم برای قدرت‌های مربوط به صاعقه استفاده کنید و از هردوی آنان در مبارزات مهیج خود بهره ببرید.

مقر شما در بازی Path of Exile 2 بیش از 700 نوع وسیله مختلف خواهد داشت و از هر کدام بخواهید می‌توانید استفاده کنید. برای هر کدام نیز آیتمی منحصر به فرد لحاظ شده که می‌تواند به پیشرفتتان در بازی کمک کند. این بار می‌توانید از سلاح‌های مختلفی مثل کمان، نیزه، شلاق و… استفاده کنید و آیتم‌های نسخه گذشته نیز همچنان لحاظ شده‌اند که می‌توانید از آنان نیز بهره بگیرید.

در تریلر بازی Path of Exile 2 می‌توان پیشرفت آن نسبت به نسخه اول را به شکلی واضح مشاهده کرد؛ این عنوان هم بزرگ‌تر از نسخه قبلی بوده، هم زیباتر ظاهر شده و تنوع بیشتری نیز دارد. در بخش تک نفره، باس‌های زیادی طراحی شده که هر کدام سبک مبارزه منحصر به فردی را می‌طلبند و مبارزه با آنان می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در نظر داشته باشید که این مبارزات را می‌توانید به صورت تک نفری یا همراه با گروه دوستانتان پیش ببرید.

بخش تک نفره Path of Exile 2 دارای شش فصل مختلف است که پس از به پایان رساندن آن، وارد بخش پایانی می‌شوید. برای بخش پایانی نیز بیش از 100 نقشه مختلف در نظر گرفته شده که می‌توانید آنان را تجربه کنید. استودیو Grinding Gear Games وعده داد که با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی، اطلاعات بیشتری از این 100 نقشه به اشتراک خواهد گذاشت و حتی ممکن است شاهد نمایش‌هایی از گیم‌پلی آنان نیز باشیم.