طبق اعلام قبلی شرکت گوگل، قابلیت Zoom Enhance که ابزاری بسیار کاربردی برای ادیت عکس است، از امروز در پیکسل 8 پرو در دسترس قرار می‌گیرد.

اگر این بروزرسانی را دریافت کرده‌اید، برای استفاده از قابلیت Zoom Enhance وارد اپلیکیشن Google Photos شوید و به تب Tools بروید. در این قسمت، گزینه Zoom Enhance را باید در کنار ابزارهای Magic eraser، Unblur، Portrait blur و… مشاهده کنید. قبل از استفاده از آن، بدانید که این ابزار بر طبق اعلامیه خود گوگل، در مراحل آزمایشی قرار داشته و ممکن است نتایجی نادرست به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از اشتباه، قسمت‌های مختلف تصویر را برش دهید تا نتایج مختلفی به دست بیاید و در آخر به نتیجه دلخواه‌تان برسید. در نهایت پس از اجرای این ابزار، می‌توانید با نگه داشتن انگشتتان بر روی تصویر، آن را با تصویر اصلی مقایسه کنید تا ببینید نتایج باب میل‌تان است یا خیر.

 گزینه Enhance details

در این قابلیت، یک تصویر را انتخاب کرده و سپس قسمتی از آن که مدنظرتان است را مشخص می‌کنید و بر روی گزینه Enhance details کلیک می‌کنید. با این کار، فرآیند ارتقای کیفیت آن قسمت از تصویر آغاز شده و تنها در عرض چند ثانیه، نتیجه تحویل‌تان داده می‌شود. قابل ذکر است که این قابلیت فقط از قدرت پردازشی دستگاه استفاده کرده و هیچ نیازی به استفاده از اینترنت ندارد. فقط در ابتدا باید مطمئن شوید که تصویر بر روی حافظه داخلی گوشی‌تان ذخیره شده است.

 گزینه NO TRESPASSING

اگر هر مشکلی با نتیجه نهایی تحویل داده شده توسط قابلیت Zoom Enhance دارید، می‌توانید آن را در قسمت پیشنهادات بنویسید تا گوگل از نظر شما برای بهبود بیشتر این ابزار استفاده کند. در نهایت، می‌توانید فرآیند را از اول آغاز کنید یا تصویر خلق شده را ذخیره کنید و بر روی قسمت دیگری از عکس تمرکز کنید. در مثالی که در زیر برایتان لحاظ کرده‌ایم، نوشته NO TRESPASSING دقیق و با جزئیات دیده می‌شود اما متنی که در زیر آن به چشم می‌خورد، خوانا نیست و آن طور که باید از آب در نیامده است.

در حال حاضر، در نسخه 6.95 اپلیکیشن Google Photos این قابلیت در دسترس بوده و بر روی پیکسل 8 پرو خود می‌توانید از آن بهره ببرید. اگر چک کردید و این ابزار به اپلیکیشن اضافه نشده بود، یکبار آن را Force stop کرده و دوباره اپلیکیشن را باز کنید. واضح است که قابلیت Zoom Enhance بر روی گوشی‌های پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد نیز در دسترس خواهد بود.