افشاگر مطرح چینی، Digital Chat Station، امروز اولین جزئیات شیائومی 15 اولترا که پرچم‌دار این غول چینی است را منتشر کرد.

انتظار داریم گوشی‌های شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو در ماه اکتبر تا سپتامبر به بازار عرضه شوند. پرچم‌دار این سری نیز طبق همیشه، با کمی تاخیر در نیمه اول سال 2025 در دسترس قرار می‌گیرد. با نزدیک شدن به تاریخ انتشار گوشی‌های موردانتظار شیائومی، شایعات در مورد آنان قوت گرفته و امروز، افشاگر معروف یعنی Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو جزئیاتی کامل از این گوشی‌ها و مشخصات آنان به اشتراک گذاشت.

از اولین جزئیات شیائومی 15 اولترا می‌توانیم به بخش سخت‌افزار آن اشاره کنیم. به گفته Digital Chat Station، در این گوشی قرار است از تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 4 استفاده شود. صفحه نمایش دستگاه رزولوشنی برابر با 2K داشته و حاشیه‌های آن بسیار باریک خواهد بود. هر چهار گوشه این دستگاه نیز کمی خمیدگی خواهد داشت تا ظاهری حرفه‌ای و جذاب به آن ببخشد.

اتحاد چین با کوالکام

یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیز پرچم‌دار شیائومی طراحی آن است. طبق اطلاعات منتشر شده، در قسمت پشتی این دستگاه شاهد طراحی بزرگ و گرد هستیم که چهار دوربین در آن لحاظ شده‌ است. دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی بوده و دوربینی پریسکوپی با لنز بسیار بزرگ برای این دستگاه در نظر گرفته شده تا تصاویری با کیفیت باورنکردنی برای کاربر به ثبت برساند.

در حال حاضر، مهندسان شیائومی هنوز بر سر جنس قاب پشتی شیائومی 15 اولترا به توافق نرسیده‎‌اند. گزینه‌های در حال حاضر، استفاده از چرم معمولی، فایبرگلاس یا سرامیک هستند. چرم ممکن است خوش‌دست باشد اما در دراز مدت پر از خراش و خط و خش می‌شود. از طرف دیگر، فایبرگلاس هم وزن کمی دارد و هم مقاومت بیشتری نیز از خود نشان می‌دهد اما خوش‌دست نیست و حس محصولی لوکس را القاء نمی‌کند. سرامیک نیز هم زیبایی مناسبی داشته و هم مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد اما اگر ضربه‌ای محکم به گوشی وارد شود، احتمال شکستن آن زیاد است.

در نظر داشته باشید که اولین جزئیات منتشر شده از شیائومی 15 اولترا، تنها نسخه‌ای اولیه از خواسته‌های مهندسان شیائومی بوده و ممکن است نظرشان برای بخش‌های مختلف این گوشی در نهایت دستخوش تغییر شود. از طرف دیگر، Digital Chat Station نیز در اطلاعاتی که بیان کرده، اشاره‌ای به اسم دستگاه نداشته و فقط بر طبق حدسیات، احتمال می‌رود این جزئیات به شیائومی 15 اولترا تعلق داشته باشد. پس توصیه می‌شود این اطلاعات را چندان جدی نگیرید و تا اعلام شدن مشخصات رسمی از سوی از شرکت سازنده منتظر بمانید. جزئیات عنوان شده، حتی ممکن است به طور کلی ربطی به شیائومی 15 اولترا نداشته باشد و برای مثال، متعلق به ویوو X200 اولترا باشد.