در پی شایعاتی مبنی‌بر شکست و لغو عرضه توکن بازی همستر کامبت، نگرانی‌های زیادی بین 200 میلیون کاربر این بازی ایجاد شده است. پیش‌تر خبر عرضه این توکن در صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، امیدواری زیادی را ایجاد کرده بود.

الکس، مدیر پروژه بازی سیمپل، در کانال تلگرامی با 2 میلیون دنبال‌کننده، مدعی شد که عرضه توکن همستر کامبت احتمالا لغو خواهد شد. او ادعا کرده که پروژه همستر کامبت به‌دلیل اختلافات داخلی از مسیر اصلی منحرف‌شده و بنیان‌گذار همستر، ادوارد گورینوویچ، برخلاف وعده‌های قبلی، سهم 18.6 درصدی سرمایه‌گذاران را انکار می‌کند.

به‌گفته الکس، سرمایه‌گذاران درحال آماده‌سازی شکایت‌های حقوقی هستند، چراکه عرضه توکن همستر کامبت با شکست مواجه شده‌است. مدیرعامل سیمپل این پروژه را یک کلاهبرداری با وعده‌های دروغین، فریب رهبری و سرمایه‌گذاری‌های به سرقت رفته توصیف کرده است.

بازی-همستر

اگرچه هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این رابطه منتشر نشده و احتمالا الکس با این اظهارات به‌دنبال مطرح کردن نام و پروژه باشد، اما شواهد نشان می‌دهد که اوضاع برای بازی همستر چندان خوب پیش نمی‌رود و وعده‌های بنیان‌گذاران آن به واقعیت تبدیل نشود.

ماه‌هاست که میلیون‌ها کاربر همستر در انتظار عرضه توکن این بازی و کسب درآمد هستند، اما هربار به دلایل نامشخص، عرضه توکن به تعویق افتاده است. اخبار مربوط به اختلافات داخلی بین بنیان‌گذاران همستر نیز وضعیت را بدتر کرده است.

پیش‌تر نیز یک شرکت تبلیغاتی روسی، اخبار ناامیدکننده‌ای در خصوص همستر کامبت منتشر کرده و مدیران این پروژه را کلاهبردار خوانده بود. شرکت موردنظر اعلام کرده بود که در یک پروژه با تیم توسعه‌دهنده بازی همستر کامبت همکاری داشته، اما سهم آن‌ها در پروژه پرداخت نشده و قصد دارند از تیم توسعه‌دهنده شکایت کنند.

درحال‌حاضر باید منتظر خبرهای جدیدتر در این رابطه باشیم تا ببینیم در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد، اما فعلا به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان همستر کامبت، ماه‌هاست میلیون‌ها کاربر این بازی را منتظر نگه داشته‌اند.