گوشی‌های سری نوت سامسونگ یکی از پرطرفدارترین سری‌های این شرکت بودند که حال بر طبق شایعه‌ای، قرار است در سال 2026 همراه سری اس 26 به میدان بازگردند.

نام‌گذاری سری گلکسی اس سامسونگ در طول سالیان فعالیت این شرکت در دنیای گوشی‌های هوشمند، همیشه از منطقی خاص پیروی کرده و تقریباً تغییر چندان بزرگی نیز در آن به وجود نیامده بود. با این‌حال، به نظر می‌رسد این مسئله به زودی قرار است دستخوش تغییراتی شود و سری گلکسی اس 26 نیز بهترین گزینه برای اعمال این تغییرات جدید است.

بر اساس گزارش لیکری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، گوشی گلکسی اس 26 اولترا ممکن است امسال به اس 26 نوت تغییر نام دهد و سامسونگ از این طریق، دوباره سری نوت را زنده کند. همانطور که می‌دانید، این سری همیشه یک قلم لمسی S-Pen همراه خود داشته و این قلم به نوعی نماد سری نوت بود. حال که این تکنولوژی به سری اولترا منتقل شده، سامسونگ سعی دارد با تغییر اسم آن، دوباره تمرکزی بر وجود این قلم داشته باشد.

شایعات منتشر شده علاوه بر بازگشت سری نوت سامسونگ، به تغییر نام مدل گلکسی اس 26 پلاس نیز اشاره دارند. بر طبق گفته‌های این کاربر، این مدل نیز قرار است با نام گلکسی اس 26 پرو عرضه شود. اگر دقت داشته باشید، اکثر برندهای مطرح دنیای گوشی، از پسوند پرو برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد سامسونگ نیز می‌خواهد از قافله عقب نماند. خوشبختانه هیچ شایعه‌ای در مورد نسخه پایه این سری منتشر نشده پس به احتمال زیاد، این نسخه همان گلکسی اس 26 نامیده می‌شود و هیچ تغییری بر روی آن اعمال نخواهد شد.

galaxy-s25

توجه داشته باشید که این مسئله در حال حاضر شایعه‌ای بیش نیست و حتی کسی که آن را پخش کرده تاکید دارد که سامسونگ در حال حاضر این اسامی را به عنوان گزینه‌ای در نظر گرفته است. پس اعمال این تغییرات در سری پرچم‌دار سال آینده سامسونگ تا به این لحظه قطعی نشده است.

اگر واقع‌گرایانه به مسئله تغییر نام و بازگشت سری نوت سامسونگ بنگریم، ضرر این کار بیشتر از سودش خواهد بود. برای مثال، سری اولترا تا به این لحظه موفق شده جایگاهی خاص در میان گوشی‌های گلکسی اس به دست بیاورد و هر کسی که بهترین گوشی سامسونگ با تمامی امکاناتی که این شرکت دارد را می‌خواهد، به سراغ سری اولترا می‌رود. اگر اسم آن به نوت تغییر کند، بسیاری آن را با سری جدیدی از سوی سامسونگ اشتباه می‌گیرند و آن جایگاهی که به عنوان قدرتمندترین گوشی سامسونگ داشت را از دست می‌دهد. همانطور که می‌دانید، سری اس 26 برای عرضه در سال 2026 در نظر گرفته شده پس هنوز زمان زیادی برای تصمیم‌گیری باقیست و سامسونگ در نهایت ممکن است به همان روند همیشگی خود بازگردد.

در حال حاضر، خبری از بازگشت سری نوت سامسونگ به طور قطع نیست و این شرکت فعلاً تمرکز خود را بر روی سری اس 25 گذاشته است. بر طبق شایعات، اس 25 اولترا قرار است تغییراتی از لحاظ ظاهری داشته باشد. این نسخه بر خلاف اس 24 اولترا، قرار است از گوشه‌های تیز فاصله بگیرد و کمی حالت خمیدگی در آن اعمال کند. تصویری غیررسمی نیز از این طراحی جدید منتشر شده که نشان می‌دهد این تغییر، تفاوتی واضح بین اس 24 اولترا و اس 25 اولترا به وجود می‌آورد. از طرف دیگر، سایر ویژگی‌های این گوشی بدون تغییر باقی مانده و در قسمت جلو، همچنان شاهد سوراخی در صفحه نمایش به عنوان جای دوربین سلفی و حاشیه‌های بسیار کم خواهیم بود.