شرکت سامسونگ به تازگی اقدام به معرفی گلکسی A06، گوشی اقتصادی جدید خود کرد که ادامه‌دهنده راه گلکسی A05 است که سال گذشته عرضه شد.

واضح‌ترین تفاوت میان گلکسی A06 و A05 در زمینه طراحی ظاهری و صفحه نمایش است. اندازه صفحه نمایش همچنان 6.7 اینچ است اما این‌بار، نرخ بهینه‌سازی از 60 هرتز به 90 هرتز افزایش یافته که پیشرفتی چشم‌گیر تلقی می‌شود. افزایش نرخ بهینه‌سازی باعث می‎‌شود انیمیشن‌ها و رابط کاربری روان‌تر و کار با آن لذت‌بخش‌تر از پیش باشد.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری که در معرفی گلکسی A06 به آن اشاره شد، طرحی موسوم به Key Island است که در برخی دستگاه‌های قبلی سری A سامسونگ دیده شده است. در این طرح، برجستگی در سمت راست قاب برای دکمه‌ها طراحی شده تا کار با آن راحت‌تر باشد و کمی ظاهر منحصر به‌فرد به این سری گوشی‌ها ببخشد.

اقتصادی جدید سامسونگ

متاسفانه در زمینه سخت‌افزار، شاهد هیچ تغییر خاصی در گلکسی A06 در مقایسه با گلکسی A05 سال گذشته نیستیم. در این گوشی نیز از تراشه Helio G85 ساخته شرکت مدیاتک استفاده شده که همان تراشه مدل سال قبل است. دستگاه در دو حافظه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی ارائه می‌شود که اولی 4 گیگابایت رم و دومی 6 گیگابایت رم در خدمت کاربر قرار می‌دهد. دوربین‌های دستگاه نیز دست نخورده باقی مانده و از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فرعی دیگر استفاده شده است.

سامسونگ در جریان معرفی گلکسی A06 عنوان کرد که این گوشی اقتصادی با آخرین نسخه اندروید، یعنی اندروید 14 حال حاضر عرضه می‌شود. متاسفانه با توجه به اقتصادی بودن دستگاه، خبری از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی نیست و انتظار چنین چیزی را نداشته باشید. در قسمت سمت راست گوشی نیز یک حسگر اثر انگشت قرار داده شده تا امنیت دستگاه را بالا ببرد. در نهایت مشخص شد که باتری این گوشی نیز برابر با 5000 میلی‌آمپرساعت بوده که از شارژر 25 واتی استفاده می‌کند.

مدل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه این دستگاه، در حال حاضر قیمتی برابر با 127 دلار دارد. علاوه بر آن، شما می‌توانید کانفیگ 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم را با قیمت 151 دلاری تهیه کنید. فروش این دستگاه اقتصادی از هفته آینده آغاز می‌شود و اگر از 22 آگوست (1 شهریور) تا 30 سپتامبر (9 مهر) این دستگاه را تهیه کنید، شارژری 25 واتی را به رایگان دریافت خواهید کرد. این پیشنهادی بسیار عالی محسوب می‌شود زیرا همانطور که می‌دانید، شرکت سامسونگ در محصولات خود شارژر لحاظ نکرده است پس اگر قصد خرید این محصول را دارید، بهتر است در همین تاریخ اقدام به تهیه آن کنید.