رقابت کنار گذاشته شد و حالا آیفون و پیکسل 9 پرو، دو غول تکنولوژی، در یک کمپین مشترک تبلیغاتی به‌هم پیوستند.

یکی از نقاط برجسته رویداد Made by Google 2024، رونمایی از سری پیکسل 9، ارتقاءهای همراه با این سری جدید و همچنین قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بود. کمپین‌های تبلیغاتی گوگل معمولاً براساس داستان‌سرایی ساخته می‌شوند و به‌نظرمی‌رسد با معرفی سری جدید، تبلیغ به گونه‌ای طراحی شده است که فصل جدیدی را برای این سری ارائه دهد که شامل دوستی جدید بین آیفون و سری پیکسل است.

گوگل رویکردی جالب در تبلیغاتش دارد که در آن داستان‌هایی را توسعه می‌دهد تا یک مضمون معنادار را القا کند. سال گذشته، این شرکت برای معرفی سری پیکسل 8 پرو از استعاره انتقال مشعل در مسابقات المپیک استفاده کرد که که نشان‌دهنده جایگزینی پیکسل 9 پرو با پیکسل 8 پرو به عنوان زمان تغییر و نشانه‌ای از تغییر و تحول بود.

این بار، گوگل با یک شروع تازه و آغاز یک عصر جدید، داستان را ادامه داده است. سری تبلیغاتی جدید با عنوان “جادوی تابستان” پیکسل 9 پرو را نشان می‌دهد. ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز آن، کاربران را به یاد تابستان می‌اندازد و تجربه کاربری را تقریباً جادویی می‌کند.

جالب‌ترین نکته در این کمپین، هشتگ #BestPhonesForever است که آیفون و پیکسل 9 پرو را به عنوان آغازگران فصل جدیدی از دوستی نشان می‌دهد، جایی که پیکسل 9 پرو با تواضع می‌پذیرد با قابلیت‌های جدیدی که به همراه دارد، نوبت او برای درخشش است. آیفون در این گفتگو به شیوه‌ای بازیگوشانه، ورود رقیب خود را به رسمیت می‌شناسد.

این تبلیغ به دو گوشی شخصیت می‌بخشد، دو گوشی در دو فضای مجزا قرار گرفته‌اند: یک سو تابستان است که نماد آیفون بوده و سوی دیگر، جشن پس از رویداد معرفی پیکسل 9 پرو است. آیفون از پیکسل 9 پرو برای شرکت در جشن تابستانی دعوت می‌کند اما پیکسل 9 پرو به دلیل تمرکز بر معرفی خود، ناتوانی در حضور را اعلام می‌کند. پیکسل 9 پرو همچنین توضیح می‌دهد که قابلیت‌های هوش مصنوعی جیمینای پیشرفته‌تری برای ارائه به عموم دارد. سپس پیکسل 9 پرو بازگشته و آغاز عصر جدید پیکسل و تمام ویژگی‌های این دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

آیفون و پیکسل 9 پرو در این کمپین تبلیغاتی با رویکردی تازه، علاوه‌بر روایت‌گری، هر دو گوشی را در یک قاب نمایش می‌دهند تا تکامل و همزیستی آن‌ها در صنعت گوشی‌های هوشمند را برجسته کنند.