در کنفرانس D23 که توسط دیزنی برگزار شد، تیزر انیمیشن Toy Story 5 به‌نمایش درآمد که حال مشخص شده برای آن از انیمیشن‌های واچ‌فیس‌های اپل واچ استفاده شده است.

تیزر انیمیشن Toy Story 5 این مجموعه انیمیشن زیبا را دوباره به قلب بینندگان بازگرداند و انتشار آن نیز بر طبق اعلامیه پیکسار، برای سال 2026 در نظر گرفته شده است. متاسفانه این کلیپ کوتاه محتوای جدیدی در بر نداشت و بر طبق توجه کاربران تیزبین، برای آن از انیمیشن‌های مربوط به واچ‌فیس‌های اپل واچ که مربوط به سال 2017 هستند استفاده شده است.

کاربری به‌نام DylanMcD8 در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با مقایسه شخصیت‌های وودی، باز و جسی از تیزر به‌نمایش درآمده این انیمیشن و واچ‌فیس‌های اپل واچ، موفق شد به شباهت عجیبی میان این دو پی ببرد. این طرح‌های انیمیشنی توسط خود شرکت پیکسار در سال 2017 و به‌صورت اختصاصی برای سیستم عامل watchOS 4 طراحی شده بودند.

در تیزر، پس‌زمینه مشکی حذف و به رنگ آبی تغییر یافته است تا از این طریق، شباهت‌ها کاهش پیدا کند اما در عمل، حرکات، مدل و ظاهر شخصیت‌ها کاملاً شبیه‌به مدل اپل واچ است. واضح است که پیکسار از مدل‌های انیمیشنی که هفت سال پیش تولید شده، برای این تیزر جدید استفاده کرده و این انیمیشن‌ها، هنوز هم به‌قدری باکیفیت هستند که کمتر کسی توانست متوجه این موضوع بشود.

با توجه‌به تاریخ انتشار این انیمیشن در سال 2026، بدیهی است که پیکسار زحمت بازطراحی شخصیت‌ها برای تیزری کوتاه را به‌خود نداده و از همان مدل‌های سیستم عامل watchOS 4 استفاده کرده است. تا رسیدن به زمان انتشار، به طور قطع مدل‌سازی‌ها و انیمیشن‌های جدیدی برای این شخصیت‌های خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی توسط پیکسار طراحی خواهد شد اما تا به این جا، به نظر می‌رسد استودیو زیربار زحمت برای معرفی قسمت جدید این سری محبوب نرفته است

پس از منتشر شدن تصاویر و مقایسه‌ها در شبکه اجتماعی ایکس، سایر کاربران نیز به این موضوع پی برده و حال این مسئله تبدیل به بحثی داغ در این شبکه شده است. انتظار می‌رود استودیو برجسته و بزرگی چون پیکسار، برای تیزرها و تریلرهای آینده خود، زحمت بیشتری کشیده و سعی کند جلوه‌های جدید، با کیفیت بصری بهتر و طراحی زیباتر خلق کند تا متوجه چنین انتقاداتی از سوی کاربران نشود. باید دید Toy Story 5 در سال 2023 چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.