پس از ظاهر شدن در قسمت پشتیبانی وبسایت سامسونگ، امروز مشخصات کامل گلکسی S24 FE لو رفت که هم شامل جزئیات سخت‌افزاری و هم طراحی ظاهری دستگاه می‌شود.

از منظر طراحی، گلکسی S24 FE شباهت فراوانی به سایر دستگاه‌های سری اس 24 دارد و در این زمینه خبری از نوآوری نیست. تنها نکته جدیدی که در این اقتصادی جدید لحاظ شده، صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به S23 FE است. بر اساس اطلاعات و مشخصات کامل گلکسی S24 FE، صفحه نمایش این دستگاه 6.7 اینچی بوده که نسبت به نمایشگر 6.3 اینچی S23 FE، پیشرفتی خوشایند محسوب می‌شود. حداکثر روشنایی نیز از 1450 نیت به 1900 نیت افزایش یافته اما نرخ تازه‌سازی در 120 هرتز، بدون تغییر باقی مانده است.

با افزایش اندازه صفحه نمایش، باید انتظار بزرگ‌تر شدن ابعاد دستگاه را نیز داشته باشیم. متاسفانه این بزرگ‌تر شدن باعث نشده که سامسونگ به فکر تغییر باتری بیوفتد زیرا باتری این دستگاه برابر با 4565 میلی‌آمپرساعت است که نسبت به نسخه قبلی، افزایشی بسیار کم تلقی می‌شود. باید دید که علی‌رغم بزرگ‌تر شدن و با کیفیت‌تر شدن صفحه نمایش، این باتری چگونه دوام می‌آورد. بر اساس اطلاعات لو رفته، باتری دستگاه 29 ساعت توانایی پخش ویدئو و 78 ساعت پخش موسیقی را دارد اما این مقادیر آزمایشگاهی بوده و با استفاده روزمره کاربران در دنیای واقعی متفاوت هستند.

اطلاعات گلکسی S24 FE
 گلکسی S24 FE
مشخصات S24 FE

از جمله سایر مشخصات کامل گلکسی S24 FE می‌توان به تراشه آن استفاده کرد؛ سامسونگ این بار Exynos 2400e را برای این دستگاه اقتصادی خود در نظر گرفته است. به احتمال زیاد، شاهد برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز خواهیم بود که از جمله آنان می‌توان به Portrait Studio، Circle to Search و Generative Edit اشاره کرد.

دوربین‌های گوشی اقتصادی سامسونگ، همان روند آشنای سابق را پیش گرفته‌اند؛ در پشت دستگاه شاهد دوربینی 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابری اوپتیکال هستیم. سامسونگ در سال‌های اخیر در زمینه دوربین پیشرفتی واضح از خود نشان داده و برای این گوشی نیز کارایی مناسب دوربین، مهم‌ترین ویژگی‌اش تلقی می‌شود که می‌تواند آن را نسبت به رقبا برتری ببخشد.

تا به این لحظه، خبری از قیمت گوشی اقتصادی جدید سامسونگ در دست نیست و شایعات اشاره‌ای به این موضوع نداشته‌اند. اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته گوشی گلکسی S23 FE با قیمت 599 دلار به بازار عرضه شد اما مدل امسال، با وجود ارتقاهایی که دارد، خصوصاً افزایش ابعاد و صفحه نمایش، بعید است با چنین برچسب قیمتی در دسترس قرار بگیرد.