سامسونگ آماده رونمایی از گلکسی A16 است و در راستای آن، امروز امتیازات گلکسی A16 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد که نشان از دستگاهی توانا با قیمتی اقتصادی دارد.

گوشی گلکسی A16 ادامه دهنده مسیر دستگاه اقتصادی اما توانای A15 است که سال گذشته منتشر و عده زیادی را غافلگیر کرد. امروز مدل گلوبال این گوشی با شماره SM-A166E در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد و حال می‌توانیم نگاهی به عملکرد تراشه Dimensity 6300 ساخته شرکت مدیاتک بیندازیم که نتایجی امیدوارکننده و دیدنی به دنبال دارد.

اوایل ماه جاری، نسخه مربوط به ایالات متحده این گوشی نیز با شماره مدل SM-A166P در گیک‌بنچ شد که به نظر می‌رسد در هر دوی این نسخه‌ها، سامسونگ از تراشه‌ای مشابه استفاده کرده است. نسخه گلوبال گلکسی A16 حدود 4 گیگابایت رم ارائه داده و با اندروید 14 به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر آن، مدل‌های دیگری با رم 6 و 8 گیگابایتی نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. امتیازات گلکسی A16 در Geekbench 6 در بخش تک هسته‌ای برابر با 967 و در بخش چند هسته‌ای برابر با 1971 است که ارقامی راضی‌کننده محسوب می‌شود.

بر طبق شایعات پخش شده از این گوشی موردانتظار، در قسمت پشتی آن قرار است شاهد یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، در کنار یک دوربین کمکی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو باشیم تا تصاویری راضی‌کننده برای کاربران به ثبت برسانند. در جلو نیز احتمال می‌رود از دوربینی 13 مگاپیکسلی برای تصاویر و ویدئوهای سلفی استفاده شود. اطلاعات زیادی از این گوشی به بیرون درز نکرده و بسیاری از جزئیات منتشر شده نیز در قالب شایعه هستند اما با این حال، احتمال می‌دهیم باتری این دستگاه نیز برابر با 5000 میلی‌آمپرساعت باشد و با یک شارژر 25 واتی نیز شارژ شود.

سال گذشته، شاهد گوشی گلکسی A15 بودیم که عملکردی استثنایی داشت و انتظار می‌رود A16 نیز امسال عمدتا مسیر همین دستگاه را ادامه دهد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع sAMOLED با یک ناچ کوچک بود و رزولوشن FHD+ با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را به کاربران ارائه می‌داد. در پشت آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی به عنوان سنسور عمق تعبیه شده بود که تصاویری قابل‌قبول نیز ثبت می‌کرد. تراشه این دستگاه Dimensity 6100+ ساخته شرکت مدیاتک بوده و گران‌ترین کانفیگ آن، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی داشت. باتری این دستگاه نیز برابر با 5000 میلی‌آمپرساعت بوده که با شارژر سریع 25 واتی شارژ می‌شد و از همان روز عرضه نیز با اندروید 14 در دسترس کاربران قرار گرفت.