گجت AI Pin به دلایل متعددی، تبدیل به منفورترین گجت هوش مصنوعی شد و آمار فروشی که امروز منتشر شد نیز تاییدیه محکمی بر این قضیه است.

گجت هوش مصنوعی AI Pin توسط شرکت هیومین ساخته شده و به دلایلی چون کارایی بسیار اندک و قیمت زیاد، تبدیل به عظیم‌ترین شکست تجاری برای سازندگانش شد. این محصول، ساخته ایمران چادری و بتنانی بونگیورنو بود که هر دو از کارمندان برجسته اپل در گذشته بودند و تصمیم داشتند با اجرایی کردن ایده این گجت، تبدیل به بازیکنی برجسته در بازار هوش مصنوعی شوند. این دستگاه صفحه نمایش نداشت و تصویرش را مانند یک پروژکتور کوچک، بر روی کف دستتان به نمایش می‌گذاشت و بدین طریق می‌توانستید با آن تعامل کنید.

قیمت گجت AI Pin برابر با 699 دلار بود که همین دلیلی برای شکست بزرگ آن است زیرا با همین قیمت، می‌توانید یک آیفون تازه خریداری کنید که نسبت به چنین گجتی، بسیار کارآمدتر است. حتی اگر راضی به خریدش با چنین قیمتی نیز می‌شدید، متاسفانه دستگاه در زمینه عملکرد و کارایی به طور کامل ناامیدتان می‌کرد. بررسی‌های مختلف نشان داد که این گجت برای هیچکدام از قابلیت‌هایش بهینه‌سازی نشده و ضعف و کندی آن، می‌تواند اعصاب خوردکن و دردسرساز ظاهر شود.

امروز آمار فروش گجت شرکت هیومین منتشر شد که نشان می‌داد در بازه زمانی ماه می تا آگوست، تعداد مرجوعی‌های این دستگاه بسیار بیشتر از فروشش بوده است! به گزارش رسانه The Verge، در ابتدا 10 هزار نسخه از این دستگاه ساخته شد که 7 هزار از آن در حال حاضر به فروش رسیده است. به طور کلی، فروش این گجت برابر با 9 میلیون دلار بوده اما ضرر ناشی از مرجوعی‌های آن نیز به یک میلیون دلار رسیده و تبدیل به دردسری عظیم برای شرکت هیومین شده است.

منفورترین گجت هوش مصنوعی

متاسفانه در شرایط حال حاضر، حتی تعمیر و فروش دوباره نسخه‌های مشکل‌دار گجت AI Pin هیچ سودی به دنبال ندارد و کاری بیهوده تلقی می‌شود. به تازگی گزارش شده که شارژر این دستگاه نیز ناامن بوده و حتی احتمال آتش‌سوزی و انفجار دارد! این خبر مانند تیر آخر به کالبد بی‌جان گجت شرکت هیومین، تاثیرات منفی در فروش آن گذاشت و گجتی که به دلیل قیمت‌گذاری عجیب و کارایی پردردسر، به اندازه کافی منفور بود، حال برچسب خطرناک بودن نیز خورده است. هیومین هیچ اقدامی برای تعویض شارژرهای خراب شده یا تولید سری جدیدی از شارژر نکرده و به جای آن، به کاربران پیشنهاد دو ماه اشتراک رایگان دستگاه را داد!

مشکلات عملکردی گجت هوش مصنوعی شرکت هیومین، در ابتدا توسط یوتیوبری به نام MKBHD عنوان شد و به دنبال پرده‌برداری از این ایرادات، فروش این گجت به طرز واضحی تحت تاثیر قرار گرفت. این شرکت مبلغی برابر با 200 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران مختلف دریافت کرد و انتظار داشت بتواند حداقل 100 هزار نسخه از این دستگاه را به فروش برساند. متاسفانه آمار منتشر شده به این ارقام حتی نزدیک هم نیستند و به نظر می‌رسد دردسرهای بزرگی در انتظار این شرکت است.

یکی از سخن‌گویان هیومین به رسانه The Verge اعلام کرد که آمار منتشر شده توسط آنان، دقیق نیست و مشکلاتی دارد اما موفق نشد آمار جدیدی که ادعا داشت را تحویل این رسانه دهد. تا به این لحظه، اقدام خاصی از سوی هیومین برای بهبود شرایط گجتشان انجام نشده و به نظر می‌رسد این کمپانی به طور کامل ناامید شده است. با‌این‌حال، باید دید در آینده چه قدمی برداشته خواهد شد تا آمار فروش این گجت به نوعی افزایش یابد و شرکت از خطر ورشکستگی رهایی یابد.