تراشه گلکسی A16 سامسونگ، که پایین‌رده اقتصادی جدید این غول کره‌ای به‌شمار می‌رود، توسط شرکت مدیاتک ساخته شده و قرار است از اتصال 5G نیز پشتیبانی کند.

گوشی گلکسی A16 با یکی از تراشه‌های Dimensity ساخته مدیاتک ساخته می‌شود که برای چنین گوشی اقتصادی، اتصال 5G نیز در نظر گرفته شده است. البته نسخه 4G آن نیز در دست ساخت بوده و احتمال می‌رود در سال جاری منتشر شود. این گوشی با مدل SM-A166P در وبسایت مربوط به بنچمارک Geekbench رویت شده است. بر اساس همین اسم مدل، احتمال می‌رود این گوشی گلکسی A16 باشد و سایر اطلاعات لو رفته، به وجود تراشه ساخته مدیاتک، یک پردازنده هشت هسته‌ای با دو هسته 2.4 گیگاهرتزی و 6 هسته 2 گیگاهرتزی همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 اشاره دارند.

بر اساس اطلاعاتی که از گرافیک و هسته‌های تراشه گلکسی A16 لو رفته، به نظر می‌رسد تراشه مذکور MediaTek Dimensity 6300 باشد که 6 نانومتری بوده و دارای دو هسته Cortex-A76 با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز به همراه گرافیک Mali-G57 MC2 است. این دستگاه 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4x تحویل کاربر داده و قرار است با اندروید 14 نیز عرضه شود.

جالب است بدانید که اطلاعات مربوط به دوربین‌های گلکسی A16 نیز چندی پیش لو رفت. بر اساس این اطلاعات، این دستگاه دارای سه دوربین است که دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز دارد. در جلوی این گوشی، دوربینی 13 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی تعبیه شده است‌. احتمال می‌رود کیفیت فیلم‌برداری این دستگاه نیز به 1080p برسد.

علاوه بر تراشه گلکسی A16، اطلاعات کاملی نیز از باتری آن در دست داریم. بر اساس شایعات مختلف، این دستگاه از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به احتمال زیاد، با شارژ سریع 25 واتی نیز شارژ خواهد شد. از سایر امکانات آن می‌توان به حسگر اثر انگشت در کناره دستگاه، پشتیبانی از دو سیم کارت، وای فای 5، بلوتوث 5.3، NFC، یک پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد. این گوشی قرار است در سال جاری معرفی و به بازار عرضه شود.