آیفون 16 پرو با پشتیبانی از وای‌فای 7، سرعت دانلود و آپلود را به سطحی جدید ارتقاء می‌دهد.

مدل‌های آیفون 16 پرو قرار است نسبت به مدل‌های فعلی پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشند. این گوشی‌ها علاوه‌بر ویژگی‌های هوش مصنوعی اختصاصی اپل، از سخت‌افزار پیشرفته‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد. طبق‌گزارش‌ها، اپل مدل‌های آیفون 16 پرو را در شهریورماه 1403 با پشتیبانی از وای‌فای 7 معرفی خواهد کرد که به کاربران امکان تجربه سرعت دانلود و آپلود بالاتری را می‌دهد. بااین‌حال، مدل‌های استاندارد در این گزارش ذکر نشده‌اند و به‌نظرمی‌رسد از همان تراشه‌های وای‌فای قبلی استفاده خواهند کرد.

همانطورکه گفته شد، اپل مدل‌های پرو امسال را با ارتقاءهای عمده‌ای معرفی خواهد کرد و اتصال بی‌سیم نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق‌گزارش DigiTimes، اپل قصد دارد تراشه وای‌فای 7 را در مدل‌های آیفون 16 پرو تعبیه کند که به دستگاه اجازه می‌دهد همزمان از سه باند استفاده کند. وای‌فای 7 امکان دانلود و آپلود داده با سرعت بالاتر از باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را برای مدل‌های پرو آیفون 16 فراهم می‌کند که در نهایت منجربه افزایش سرعت بی‌سیم و کاهش تأخیر می‌شود.

به‌طورکلی، ارتقاء جدید اتصال بی‌سیم باعث می‌شود آیفون 16 پرو در هنگام استفاده از داده‌های بی‌سیم کمتر با کندی مواجه شود و سرعت بی‌سیم بالاتر از 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. این بدان معناست که سرعت انتقال داده حداقل چهار برابر سریع‌تر از استاندارد وای‌فای 6E در مدل‌های آیفون 15 خواهد بود. این اولین بار نیست که درباره این موضوع می‌شنویم، زیرا تحلیلگر جف پو نیز ادعا کرده بود که مدل‌های آیفون 16 پرو از این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

برای بهره‌مندی از سرعت بالای وای‌فای 7، کاربران باید یک روتر اختصاصی با پشتیبانی از این فناوری داشته باشند. در غیر این صورت، سرعت آیفون 16 پرو مانند مدل‌های قبلی خواهد بود. آیفون 16 پرو نسبت به مدل‌های آیفون 15 پرو ارتقاء قابل‌توجهی خواهد داشت اگرچه طراحی آن تا حد زیادی مشابه است، اما کمی بزرگ‌تر از مدل‌های فعلی خواهد بود. بااین‌حال، ویژگی جدید دکمه عکاسی و عملکرد آن در دوربین، بیشتر مورد توجه است.

علاوه‌بر ظاهر و مشخصات فنی دستگاه‌ها، هوش مصنوعی اپل نقش مهمی در افزایش تقاضا برای گوشی خواهد داشت. بااین‌حال، به‌نظرمی‌رسد اپل عرضه هوش مصنوعی برای آیفون را به تعویق انداخته است، زیرا اخیرا نسخه آزمایشی iOS 18.1 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است.