مانیتور اقتصادی ViewSonic که مدل دقیق آن VA2479-2K-HD نام داشته و اندازه‌اش برابر با 23.8 اینچ است، با قیمتی بسیار اقتصادی و امکاناتی مناسب به بازار عرضه شد.

مانیتور اقتصادی ViewSonic در حال حاضر بر روی وبسایت خرده‌فروشی JD با قیمت تنها 81 دلار لیست شده اما زمان دقیقی برای خرید و عرضه آن از سوی سازنده اعلام نشده است. رزولوشن این مانیتور 2K یا 2560x1440p بوده و نرخ تازه‌سازی 75 هرتز را نیز ارائه می‌دهد تا به شکلی روان و زیبا، از آن برای کارهای اداری، مالتی‌مدیا و سرگرمی استفاده کنید. پنل دستگاه از نوع IPS بوده و زاویه نمایش 178 درجه دارد که باعث می‌شود کیفیت آن از هر گوشه‌ای که نگاه کنید، ثابت و دیدنی بماند.

مانیتور VA2479-2K-HD از قابلیت HDR 10 پشتیبانی کرده و لایه‌های تصویر را بهبود می‌بخشد تا قسمت‌های تیره و روشن قابل تفکیک باشند و هر دو به شکلی مناسب به نمایش درآیند. علاوه بر آن، شاهد پشتیبانی از صد در صد طیف رنگی sRGB و عمق رنگ 8 بیت هستیم. بدین ترتیب، رنگ‌ها واضح، روشن و زیبا دیده می‌شوند. این دستگاه تا 16.7 میلیون رنگ را بدون هیچ محدودیتی به نمایش می‌گذارد.

شرکت سازنده در ساخت مانیتور اقتصادی ViewSonic فکر محافظت از چشم‌های کاربر را نیز کرده و در این راستا، تکنولوژی ViewSonic’s Eye ProTech+ را در این مانیتور لحاظ کرده که با کمک سخت‌افزار و نرم‌افزار، از شما محافظت می‌کند. فیلتر نور آبی که به صورت داخلی در این دستگاه تعبیه شده، اشعه‌های مضر آن را تا 40 درصد کاهش می‌دهد و از طرف دیگر، تکنولوژی Flicker-Free نیز باعث می‌شود تصویری ثابت و بدون نویز تحویل بگیرید. با استفاده از تنظیمات مانیتور نیز می‌توانید درصد فیلتر نور آبی را به صورت نرم‌افزاری تغییر و مقدارش را افزایش دهید.

قسمت پایینی دستگاه از جنس فلز و بسیار باریک بوده که علاوه بر آن، حاشیه‌هایی بسیار باریک نیز در اختیارتان قرار می‌دهد و این دستگاه را به انتخابی مناسب برای سیستم‌های چند مانیتوره تبدیل می‌کند. علاوه بر آن، استاندارد 75×75 میلی‌متری VESA برای نصب بر روی دیوار نیز در این دستگاه قرار داده شده تا در صورت نیاز، آن را به دیوار منزل متصل کنید.

در زمینه اتصالات، مانیتور VA2479-2K-HD دارای دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DP 1.2 و بخشی مربوط به اتصال صداست که به کمک آن می‌توانید کامپیوترها، کنسول‌ها و یا تجهیزات صوتی را به راحتی به دستگاه متصل کنید. این مانیتور از تکنولوژی Adaptive Sync بهره می‌برد که پردازش گرافیک را با تصاویر مانیتور همگام کرده و از هرگونه نویز، پارگی تصاویر، لگ، کندی و… جلوگیری می‌کند تا تجربه‌ای شیرین و روان به کاربر تقدیم گردد.

از طریق منوی OSD مانیتور اقتصادی ViewSonic می‌توانید به حالت‌های مختلفی که برای نمایش آن تعبیه شده دسترسی داشته باشید. از جمله این حالت‌ها می‌توان به استاندارد، بازی، فیلم، جستجوی اینترنت، نوشته، تصاویر پزشکی و حالت MAC اشاره کرد که نیازهای مختلف کاربر را پیش بینی کرده و هر کدام را به راحتی با فشردن چند دکمه رفع کرده است.