پوشه قفل شده برای ذخیره عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی استفاده می‌شود. دسترسی سریع‌تر به پوشه قفل شده در گوگل فوتوز به کاربران اطمینان می‌دهد که اطلاعات شخصی آن‌ها به سرعت در دسترس است.

گوگل فوتوز پس از عرضه قابلیت همگام‌سازی بین دستگاه‌ها در سال گذشته، اکنون دسترسی به پوشه قفل‌شده را در اندروید و iOS بسیار ساده‌تر کرده است. پیش از این، برای دسترسی به پوشه قفل‌شده باید گوگل فوتوز را باز می‌کردید، به تب کتابخانه می‌رفتید، روی ابزارک در گوشه بالا سمت راست شبکه 2 در 2 ضربه می‌زدید و به بخش سازماندهی کتابخانه می‌رفتید.

اکنون گزینه “قفل شده” به طور مستقیم در کنار موارد دلخواه، آرشیو و سطل زباله قرار گرفته است تا دسترسی به آن بسیار سریع‌تر شود. روش قبلی باعث می‌شد وجود پوشه قفل شده کمتر مشخص باشد که مزایای خاص خود را داشت. بااین‌حال، گوگل فوتوز در نسخه وب، پوشه خصوصی را مستقیماً در نوار کناری قرار داده است.

بسیاری از قابلیت‌های موجود در بخش Utilities که به عنوان مخزن اطلاعات عمل می‌کرد، به برگه پلاس در نوار برنامه منتقل شده است. در آنجا می‌توانید گزینه‌های «ایجاد جدید» شامل آلبوم، کلاژ، ویدیوی برجسته، عکس سینمایی، انیمیشن، کتاب عکس، چاپ و موارد دیگر را پیدا کنید، این امکان جدید برای پوشه قفل‌شده عکس‌های گوگل در اندروید نسخه 6.89 و iOS ارائه شده است. گوگل ویژگی دسترسی به پوشه قفل شده در گوگل فوتوز را به‌روزرسانی کرده و این ویژگی حالا در یک بخش جدید قرار گرفته است.