به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ نیز مسیر رقبایش را در پیش گرفته و با سرمایه‌گذاری بر روی AI، قصد دارد تکنولوژی هوش مصنوعی را تبدیل به ویژگی ماندگار در دستگاه‌هایش کند.

با عرضه سری گلکسی اس 24، سامسونگ به‌طور کامل وارد دنیای هوش مصنوعی شد و حال برای بهتر کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی‌اش، این غول کره‌ای شروع به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در این زمینه کرده است. دو شرکت جدیدی که سامسونگ بر رویشان سرمایه‌گذاری کرده، Axelera AI و DreamBig نام دارند. شرکت Axelera AI در زمینه ساخت قطعات نیمه‌رسانای شخصی‌سازی شده برای پردازش هوش مصنوعی کار می‌کند. حال مشخص شده که سامسونگ به همراه شرکت‌هایی چون CDP Venture Capital SGR، Fractionelera، Innovation Industries، Innovation Industries Strategic Partners Fund، Invest-NL Deep Tech Fund و Verve Ventures حدود 68 میلیون دلار در تکنولوژی‌های این کمپانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری سامسونگ بر روی AI و انتخاب شرکت Axelera AI در این زمینه انتخابی هوشمند بوده است. این شرکت 180 کارمند دارد که 55 نفر از آنان مدرک دکترا داشته و حدود 4000 مقاله کاملاً معتبر و تایید شده به چاپ رسانده‌اند. این شرکت با سرمایه‌گذاری انجام شده، تلاش دارد تا با استفاده از تکنولوژی‌های Digital In-Memory Computing و RISC-V رابط هوش مصنوعی‌ها را گسترش داده و بهبود ببخشد. پیشرفت و دستاوردهای این شرکت می‌تواند در حوزه خودروسازی، سلامت دیجیتال، پهپادها، Industry 4.0، خرده‌فروشی، ربات‌ها و صنایع نظارتی مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در راستای سرمایه‌گذاری سامسونگ بر روی AI، مورد توجه قرار گرفته، DreamBig است. علاوه بر سامسونگ، کمپانی‌های دیگری چون Event Horizon، Hanwha Next Generation Opportunity Fund، Raptor و Sutardja Family نیز در این شرکت سرمایه‌گذاری انجام داده و سرجمع، رقمی برابر با 68 میلیون دلار تقدیم شده است تا با کمک آن، پیشرفت‌هایی در اهدافش حاصل شود.

شرکت DreamBig قصد دارد از سرمایه کسب شده جهت توسعه و بازاریابی محصولاتی بر پایه Chiplet Hub و Platform Chiplets استفاده کند. این چیپلت‌ها از هوش مصنوعی، شتاب‌دهنده‌ها، پردازنده‌ها، حافظه‌ها و شبکه‌های مختلف جهانی پشتیبانی کرده و تمامی آنان را در یک پلتفرم متحد عرضه می‌کنند که دسترسی را بسیار راحت‌تر می‌کند.

مارکو چیساری از شرکت سامسونگ عنوان کرد: «ما مفتخریم که تبدیل به یکی از سرمایه‌گذاران مسیر جدید DreamBig شویم و با تیم نابغه آنان، در مسیر هوش مصنوعی‌های مبتنی بر چیپلت‌ها پیشروی کنیم. امروزه تقاضا برای استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مربوط به آن در صنایع گوناگون افزایشی شدید داشته و این موضوع، نیاز به چیپلت‌های پیشرفته با قابلیت هندل کردن این پردازش‌ها را نیز افزایش می‌دهد». باید دید آینده سامسونگ با وجود این سرمایه‌گذاری‌های جدید چگونه خواهد بود.