یکی از لیکرهای مطرح که همیشه اطلاعاتی قابل اعتماد از شرکت راکستار لو داده، عنوان کرد که بازی GTA V به‌زودی به گیم پس بازگشته و این‌بار در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی خواهد بود.

بازی GTA V چندی پیش بر روی ایکس باکس گیم پس بود اما فقط در دسترس کاربران کنسولی قرار داشت. حال، به‌گفته tez2، لیکر مطرح، قرار است برای اولین‌بار برای رایانه‌های شخصی عرضه شود. اضافه شدن چنین بازی محبوب و پرطرفداری به کلکسیون گیم پس امری پسندیده است اما با توجه به زمان زیادی که از انتشار آن گذشته، کم بازیکنی پیدا می‌شود که این اثر را تجربه نکرده باشد.

بازی Grand Theft Auto V دو سال پس از عرضه نسخه‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 360، برای رایانه‌های شخصی در تاریخ 14 آوریل سال 2015 منتشر شد. این نسخه حدود 9 سال است که بر روی فروشگاه‌های مختلف از قبیل استیم، لانچر خود راکستار و Epic Games Store در دسترس است و حتی در سال 2020، برای مدتی در Epic Games Store به‌صورت رایگان قابل دریافت بود! علاوه بر آن، قیمتش در حال حاضر بر روی فروشگاه‌های مختلف تنها برابر با 15 دلار است. این اثر چندی پیش بروزرسانی برای کنسول‌های نسل جدید دریافت کرد که ری تریسینگ و بهبودهایی گرافیکی به آن اضافه شد اما متاسفانه این بروزرسانی تا به این لحظه بر روی رایانه‌های شخصی عرضه نشده است.

بازی GTA V تا به این لحظه، رکورد دومین بازی پرفروش تاریخ را به‌دست آورده و به‌تازگی رکورد فروش 200 میلیون نسخه را زده است. تنها بازی که توانسته فروشی بیشتر از این اثر داشته باشد، Minecraft با فروش 300 میلیون نسخه‌ای است. این مسئله به‌دلیل تفاوت در رده‌بندی سنی این دو عنوان است زیرا ماینکرفت با رده‌سنی پایین خود، برای مخاطبان و افراد زیادی در دسترس قرار دارد در حالی که GTA V با رده M، فقط برای افراد بالای 18 سال مناسب است.

متاسفانه برخلاف نسخه پیشین سری، بازی GTA V هیچ محتوای قابل دانلودی برای بخش تک نفره خود دریافت نکرده است. در بازه‌ای، یک بسته الحاقی با محوریت شخصیت ترور در دست ساخت بود که به‌دلیل پشتیبانی شرکت سازنده از بخش آنلاین این اثر، یعنی GTA Online به‌طور کامل کنسل شد. این بخش نیز با محبوبیتی روز افزون مواجه بوده و باعث شد سازندگان تمرکز کامل خود را روی آن بگذارند.

بخش آنلاین این بازی تا به امروز نیز آپدیت‌های متنوع دریافت می‌کند و همچنان با قدرت از آن پشتیبانی می‌شود. در ماه گذشته، راکستار بسته الحاقی Bottom Dollar Bounties را برای GTA Online منتشر کرد و محتوای بیشتری را نیز برای عرضه در تابستان جاری برنامه‌ریزی کرده است. از طرف دیگر، نسخه جدید این مجموعه بسیار پرطرفدار، یعنی Grand Theft Auto VI برای عرضه در پاییز 2025 برنامه‌ریزی شده است. این بازی در روز عرضه برای پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس خواهد بود. طبق معمول، نسخه رایانه‌های شخصی نیز یک تا یک‌و‌نیم سال بعد در دسترس قرار می‌گیرد.