استودیو معروف BioWare در مراسم کامیک کان 2024 که در شهر سن دیگو برگزار شد، شرکت کرده و جزئیاتی از روند ساخت Dragon Age: The Veilguard به همراه صداپیشه‌های آن به اشتراک گذاشت.

در مراسم کامیک کان 2024، دو تن از اعضای کارگردانان بازی حضور داشته و طی مصاحبه‌ای کوتاه با وبسایت Gamesradar، از دلیلشان برای طولانی شدن روند ساخت Dragon Age: The Veilguard خبر دادند. جان اپلر از از استودیو BioWare عنوان کرد: «ما در استودیو پروژه‌های دیگری نیز داشتیم و در عین حال، می‌خواستیم که این بازی به بهترین شکل ممکن از آب در بیاید. حال، چیزی که ساخته‌ایم، بهترین نسخه ممکن از این بازی است».

یکی دیگر از اعضای BioWare، یعنی اشلی بارلو ذکر کرد: «ما پنج سال پیش شروع به انتخاب صداپیشه‌های مختلف برای بازی کردیم. روند انتخاب، طولانی و طاقت‌فرسا بود. نوشتن دیالوگ و ضبط برای حدود 700 شخصیتی که در این بازی وجود دارند، کاری سخت و طولانی است. این بازی 80 هزار خط دیالوگ داشته که با احتساب برخی صداهای فرعی، به 140 هزار خط نیز می‌رسد. خوب درآوردن چنین فرآیندی، نیاز به زمانی طولانی دارد».

حضور 700 شخصیت کاملاً متفاوت با صداپیشه‌های متفاوت در یک بازی، غیرقابل باور و بسیار شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. البته ممکن است بسیاری از این شخصیت‌ها فقط در حد دو یا سه خط دیالوگ داشته باشند. بازی Dragon Age: The Veilguard نسبت به نسخه قبلی خود یعنی Inquisition که در سال 2014 عرضه شد و 88 هزار خط دیالوگ داشت، پیشرفتی واضح داشته است. با این‌حال، این اثر هنوز در مقایسه با عناوین تحسین شده‌ای چون Red Dead Redemption 2 با 500 هزار خط دیالوگ و Starfield با 250 هزار خط دیالوگ، به‌راحتی کم می‌آورد. بازی Baldur’s Gate 3 نیز یکی از گزینه‌های مطرح برای رقابت است اما متاسفانه استودیوی سازنده هیچگاه تعداد خط‌های دیالوگ این بازی را به اشتراک نگذاشت. بااین‌حال، این اثر حدود 140 ساعت کات‌سین و حدود 1.3 میلیون کلمه دارد که باعث می‌شود از این نظر، نسبت به Dragon Age: The Veilguard پیشرو باشد.

علاوه بر روند ساخت Dragon Age: The Veilguard، جان اپلر در مصاحبه‌ای ویدئویی با وبسایت The Gamer جزئیاتی از پیش‌نیازهای ضروری برای درک داستان این بازی به اشتراک گذاشت. وی عنوان کرد: «یکی از نکاتی که سعی کرده‌ایم در داستان بازی لحاظ کنیم، این است که برای درک آن، نیازی به تجربه محتواهای متنوع این مجموعه ندارید. بااین‌حال، شخصیت‌هایی از دنیای کمیک‌های این مجموعه، به‌خصوص کمیک جدید The Missing وجود دارد که به بازی راه یافته‌اند. از این کمیک، دو شخصیت به نام‌های ایوکا ایو و آنتواین که عضوی از Grey Wardenها هستند، در بازی حضور دارند. ما عاشق برقراری ارتباط‌های این چنینی با آثار گذشته خود هستیم اما اگر کتاب‌ها و کمیک‌ها را نیز نخوانده‌اید، داستان بازی را به راحتی درک خواهید کرد. با این حال، اگر اطلاعات قبلی داشته باشید، برخی شخصیت‌ها و رویدادها برایتان آشنا خواهند بود. برای بازی‌های قبلی این سری نیز همین قاعده پابرجاست؛ اگر آنان را تجربه کرده‌اید، اطلاعات اضافی بیشتری در مورد برخی شخصیت‌ها و رویدادهای دنیای بازی خواهید داشت اما اگر نکرده‌اید، باز هم به مشکلی برنمی‌خورید و می‌توانید از Dragon Age: The Veilguard لذت کافی ببرید».

متاسفانه در مراسم Gamescom پیشرو، خبری از حضور عنوان Dragon Age: The Veilguard نخواهد بود. علی‌رغم این غیبت، ناشر بازی، یعنی شرکت EA عنوان کرده که عرضه این اثر همچنان برای پاییز 2024 برنامه‌ریزی شده است و برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس خواهد بود.