به گفته یکی از لیکرهای مطرح دنیای بازی‌های ویدئویی، بازی Mafia Definitive Edition قرار است در ماه آینده بر روی سرویس محبوب ایکس باکس گیم پس قرار بگیرد.

بازی Mafia Definitive Edition در ماه سپتامبر سال 2020 عرضه شد. نسخه اصلی این عنوان، یکی از برترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی است که با نام Mafia در سال 2002 عرضه و این فرنچایز مشهور و دوست‌داشتنی را به شکلی انقلابی آغاز کرد. این ریمیک، توسط استودیوی Hangar 13 ساخته شد که چند سال پیش، وظیفه ساخت بازی Mafia III را نیز برعهده داشت. بازی با همان موتور عنوان Mafia III ساخته شده اما خوشبختانه موفق به ارائه تجربه‌ای باکیفیت‌تر و بهتر از این عنوان شد.

عنوان Mafia Definitive Edition علاوه بر گرافیک و جلوه‌های ویژه، در سایر زمینه‌ها نیز تغییرات ارزشمندی تجربه کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به عوض کردن برخی جزئیات داستانی، پرداخت بیشتر به گذشته شخصیت‌های مختلف، کات‌سین‎های جدید، بهبودهایی واضح در گیم‌پلی، اضافه شدن مراحل و ویژگی‌هایی جدید و… اشاره کرد. این تغییرات باعث شدند چه بازیکنان جدید و چه کسانی که نسخه اصلی را تجربه کرده بودند، از این بازی لذت ببرند و اوقات خوشی تجربه کنند. لازم به ذکر است که این عنوان در یک پک سه گانه عرضه شد که همراه آن، نسخه ریمستر شده Mafia II و نسخه کامل Mafia III نیز لحاظ شده بود.

وبسایت Wccftech و سایر منتقدین، استقبال خوبی از بازی Mafia Definitive Edition داشته و اکثرا، نمره 8 از 10 را به آن اعطا کردند. به گفته منتقد Wccftech، این عنوان یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز مافیایی در چند سال اخیر است که با داستان تاثیرگذارش، موفق می‌شود تا پایان شما را مجذوب خود نگه دارد. شاید انقلابی‌ترین یا تاثیرگذارترین نسخه در این سری نباشد اما به طور قطع برای مدتی طولانی درگیرش خواهید بود. واضح است که بازی‌بازان از داستان و تغییراتی که این بازسازی به خود دیده لذت خواهند برد و مطمئنیم بعد از تمام کردنش، این اثر را به دوستان و آشنایانتان نیز پیشنهاد خواهید داد.

حدود دو سال پیش، استودیوی Hangar 13 اعلام کرد که در حال کار بر روی نسخه جدیدی از سری Mafia است. از آن لحظه به بعد، هیچ خبر و جزئیاتی از این پروژه به بیرون درز نکرده و اطلاعی از ویژگی‌های آن نداریم. با این حال، می‌توانیم امیدوار باشیم که با نزدیک شدن به مراسم The Game Awards، استودیوی سازنده تصمیم بگیرد اطلاعاتی از عنوان جدیدش با بازیکنان و علاقمندان به اشتراک بگذارد.

به گفته لیکر مطرح NateDrake، این بازی قرار است در ماه آینده بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس عرضه شود و این کلکسیون ارزشمند را جذاب‌تر از پیش کند. اوایل این هفته نیز شاهد قرار گرفتن عنوان محبوب Call of Duty: Modern Warfare III بر روی این سرویس بودیم که باعث شد پکیج گیم پس برای دارندگان کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی کامل و ضروری شود.