گوگل قصد دارد در پیکسل 9 قابلیت‌های جذابی را به کاربران ارائه دهد. دو مورد از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، قابلیت ضبط مکالمه و رونویسی و بهبود حالت پانوراما در پیکسل 9 است.

به‌غیراز قابلیت‌های اسکرین شات و عکس مانند “Add Me” و “Reimagine with”، پیکسل 9 ممکن است به ویژگی‌های ضبط تماس و پانوراما با طراحی جدید مجهز شود. همانطورکه دیلان روسل گفته، سری پیکسل 9 ممکن است قابلیت “یادداشت‌های تماس” را داشته باشد که به شما اجازه می‌دهد تماس‌ها را ضبط کرده و رونوشت متنی دریافت کنید.

یکی از سوالات این است که قابلیت ضبط مکالمه و پانوراما در پیکسل 9 در کدام کشورها در دسترس خواهد بود. iOS 18 نیز امکان ضبط، رونویسی و تبدیل تماس زنده به متن را دارد. اپل اعلام کرده است که این ویژگی در زبان‌های انگلیسی (ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا، هند، ایرلند، نیوزیلند، سنگاپور)، اسپانیایی (ایالات متحده، مکزیک، اسپانیا)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ژاپنی (ژاپن)، چینی ماندارین (چین سرزمین اصلی، تایوان)، کانتونی (چین سرزمین اصلی، هنگ کنگ) و پرتغالی (برزیل) در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود گوگل نیز ویژگی‌های مشابهی برای امنیت و حریم خصوصی داشته باشد.

پیکسل درحال‌حاضر قابلیت‌های رونویسی و خلاصه‌سازی را دارد که در ضبط صدا دیده می‌شود و احتمالا یادداشت‌های تماس در برنامه تلفن گوگل قرار می‌گیرند. همچنین احتمال می‌رود از Gemini Nano برای حفظ حریم خصوصی دستگاه استفاده شود. این قابلیت‌ها به ویژگی‌های دیگر دستیار تماس پیکسل مانند صفحه تماس، نگه‌داشتن تماس و هدایت تماس مستقیم اضافه خواهد شد. درهمین‌حال، پیکسل 9 حالت پانوراما را بازطراحی می‌کند. با سری پیکسل 8، گوگل ویژگی محبوب Photo Sphere را حذف کرد که برخی افراد به جای پانوراما از آن استفاده می‌کردند و رابط کاربری قدیمی داشت.