شایعه‌ معرفی آیفون 17 اسلیم با بدنه‌ای تمام شیشه‌ای، دنیای تکنولوژی را به هیجان آورده است. این طراحی نوآورانه، نه تنها ظاهری بسیار زیبا و مدرن به گوشی می‌بخشد، بلکه می‌تواند به بهبود عملکرد آن نیز کمک کند.

شایعات ضد و نقیضی درباره آیفون 17 اسلیم شنیده می‌شود. برخی می‌گویند این مدل، پرچمدار خواهد بود اما گزارش‌های جدیدتر آن را ضعیف‌تر از مدل‌های پرو می‌دانند. باهرچه بیشتر خواندن درباره این دستگاه، بیشتر به‌نظرمی‌رسد که اپل در تلاش است تا به ایده آیفون 17 اسلیم با بدنه‌ای تمام شیشه‌ای نزدیک‌تر شود و استراتژی شکست‌خورده مک‌بوک 12 اینچی را دوباره امتحان کند.

شایعات درباره آیفون 17 اسلیم با پیشنهاد راس یانگ، تحلیلگر مشهور نمایشگر، مبنی‌بر تغییر مدل پلاس در سری آیفون 17 آغاز شد. او در آن زمان گفت مدل جدید صفحه نمایش کوچکتری نسبت به مدل‌های پلاس قبلی خواهد داشت. ماه بعد، جف پو پیشنهاد کرد که مدل پلاس با مدل جدیدی به نام آیفون 17 اسلیم جایگزین خواهد شد و در آن زمان به‌نظرمی‌رسید که این مدل پایین‌تر از دو مدل پرو بوده و پردازنده و رم مشابه مدل پایه دارد. بااین‌حال، گزارش بعدی تصویر متفاوتی ارائه داد و اینفورمیشن پیشنهاد کرد که این مدل در عوض یک مدل فوق لوکس با قیمت بالاتر از پرو مکس خواهد بود.

افرادی که با پروژه آشنا هستند، آیفون جدید با کد داخلی D23 را یک بازطراحی بزرگ شبیه به آیفون X توصیف کردند که اپل آن را یک جهش تکنولوژیکی معرفی کرد. گفته شده که قیمت آن ممکن است بالاتر از آیفون پرو مکس، گران‌ترین مدل فعلی اپل با قیمت پایه 1200 دلار، باشد.

iphone-17-slim

اما اپل قبلا با مک‌بوک 12 اینچی پا به این آب‌ها گذاشته بود. این لپ‌تاپ که در سال 2015 عرضه شد، از نظر قیمت‌گذاری هم عجیب بود؛ گران‌تر از مک‌بوک ایر بود، اما پردازنده ضعیف‌تر، گرافیک پایین‌تر، بدون شارژر مغناطیسی، با تنها یک پورت USB و بدون پشتیبانی از تاندربولت عرضه شد. با این حال، کوچک‌ترین و سبک‌ترین مک‌بوک آن زمان بود.

این مک‌بوک مخصوص افراد حرفه‌ای بود؛ دستگاهی برای کسانی که شیک‌ترین و قابل حمل‌ترین مک‌بوک را برای کارهای ساده مثل ایمیل، وب‌گردی و نوشتن می‌خواستند و حاضر بودند صرفاً برای طراحی خاص آن هزینه اضافی بپردازند. در نهایت، مشخص نیست این دستگاه چقدر موفق بود؛ چهار سال تولید شد و سپس اپل در سال 2019 به آرامی آن را حذف کرد، اما این به معنای عدم موفقیت رویکرد مشابه برای آیفون نیست.

اپل مدت‌هاست در پی تحقق رویای نهایی خود برای ساخت آیفون به شکل یک صفحه شیشه کامل است؛ بدون حاشیه، با تشخیص چهره و دوربین جلو زیر صفحه نمایش. هر نسل از آیفون از زمان ایکس، این شرکت به این هدف نزدیک‌تر شده است. شاید آیفون 17 اسلیم گام بعدی در این مسیر باشد؛ نه فقط باریک‌تر، بلکه با بهبودهای ظاهری دیگر. شاید حاشیه‌های آن باریک‌ترین تاکنون باشند، یا شاید جزیره دینامیکی کوچکتر شود، و یا حتی ممکن است در این مدل، اپل موفق شود ماژول تشخیص چهره را زیر نمایشگر قرار دهد.

هرکسی انتظارات متفاوتی از آیفون دارد و دلایل مختلفی برای خرید مدل‌های گران‌تر وجود دارد. علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل به دنبال پردازنده سریع‌تر و نمایشگر بهتر هستند، درحالی‌که علاقه‌مندان به عکاسی به دوربین‌های حرفه‌ای نیاز دارند. اما نباید فراموش کنیم که تعداد افرادی که به دلایل فنی مدل‌های گران‌تر را انتخاب می‌کنند، کم است. بخش بزرگی از بازار به طور خودکار مدل رده بالای آیفون را فقط به این دلیل که آیفون رده بالا است خریداری می‌کند. اگر اپل آیفون باریک‌تر، شیک‌تر و ساده‌تری نسبت به مدل‌های دیگر تولید کند، بسیاری از افراد حاضرند بدون توجه به تعداد دوربین‌ها یا سرعت پردازنده، این مدل را خریداری کنند.