در یک هفته اخیر، اخبار مثبت بسیاری از رابط کاربری جدید سامسونگ، یعنی One UI 7.0 و تغییراتی که با خود می‌آورد شنیده‌ایم. حال اطلاعات دیگری از این رابط کاربری لیک شده که نشان می‌دهد این رابط کاربری، در بهبود دوربین گلکسی اس 24 اولترا نیز موثر خواهد بود.

تا به این لحظه به صورت رسمی مشخص نشده که رابط کاربری One UI 7.0 بر روی کدام گوشی‌های سامسونگ عرضه می‌شود اما به طور قطع تا پایان سال جاری، شاهد عرضه آن بر روی برخی از دستگاه‌های این شرکت خواهیم بود. یکی از اولین گوشی‌هایی که این آپدیت را دریافت می‌کند، گلکسی اس 24 اولترا خواهد بود و خبر خوبی که به دستمان رسیده این است که سامسونگ بر روی جزئیاتی در رابط کاربری‌اش کار کرده که در نهایت باعث بهبود دوربین گلکسی اس 24 اولترا خواهد شد.

به گفته لیکری به نام UniverseIce در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، برخی از حالت‌های تصویربرداری در گلکسی اس 24 اولترا با رابط کاربری جدید، بهبود قابل توجهی خواهند داشت. یکی از این بخش‌ها، تصاویر 1x و 5x هستند که با دوربین 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو گرفته شده‌اند. کیفیت آنان در حد چشم‌گیری افزایش خواهد یافت و فرقی با حالت اصلی ندارد.

Samsung Galaxy S24 Ultra

همانطور که می‌دانید، عکس‌برداری با دوربین 12 مگاپیکسلی این دستگاه تجربه‌ای ویژه به کاربران ارائه می‌کند زیرا شفافیت، رنگ‌ها و طیف‌بندی رنگ‌ها در آن به شکلی بسیار دیدنی ظاهر می‌شود. خوشبختانه با عرضه رابط کاربری One UI 7.0 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 5x با لنز 50 مگاپیکلسی نیز قرار است عکس‌هایی با شباهتی نزدیک به دوربین 12 مگاپیکسلی ثبت کنند.

به نظر می‌رسد رابط کاربری One UI 7.0 تغییرات بسیار گسترده‌ای برای گوشی‌های سامسونگ خواهد داشت و یکی از پرجزئیات‌ترین آپدیت‌های این شرکت در چند سال اخیر خواهد بود. با عرضه Galaxy AI، این غول کره‌ای تمرکزی ویژه بر بهبود تجربه کاربران از طریق بهتر کردن بخش نرم‌افزاری گوشی‌هایش داشته و آپدیت جدید رابط کاربری‌اش نیز در راستای همین هدف تولید شده است.

از سایر تغییرات در One UI 7.0 می‌توانیم به انیمیشن‌های بهتر، بازطراحی تعداد زیادی از آیکون‌های سامسونگ، بازطراحی قسمت Quick Toggle، امکانات شخصی‌سازی جدید برای صفحه هوم و برخی ویژگی‌های مشابه با سیستم عامل iOS اشاره کرد که همگی به طور قطع هیجان‌انگیز، زیبا و کاربردی ظاهر خواهند شد.

تا پایان سال جاری، انتظار داریم که One UI 7.0 از طریق بتا برای دستگاه‌های مختلف شرکت سامسونگ عرضه شود و حداقل گوشی‌های پرچم‌دار بتوانند از آن بهره ببرند. از طرفی، آپدیت One UI 6.1.1 نیز که همراه با گوشی‌های تاشوی این شرکت عرضه شد، قرار است به زودی برای دستگاه‌های بیشتری در دسترس قرار بگیرد.