یک افشاگر سرشناس چینی میگوید عینک اپل ویژن پرو بهدلیل قیمت بالا و ناکارآمدی در بازار ایالات متحده و جهانی به شکستی بزرگ تبدیل شد.
عینک واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو با تبلیغات فراوان، سختافزار قدرتمند و ویژگیهای نوآورانه معرفی شد تا دنیای گجتهای پوشیدنی به سطح جدیدی برسد. باوجوداین، عرضه آن در ایالات متحده آمریکا هنوز به موفقیت چشمگیری نرسیده و آخرین تخمینها نشان میدهند که این عینک واقعیت مجازی حتی به 100/000 دستگاه در کشور مبدا نرسیده است. بااحتساب چنین آماری میتوان گفت ویژن پرو نمیتواند بهفروش در 500/000 نسخه برسد، اما اپل هنوز امیدهایی با عرضه این گجت پوشیدنی 3499 دلاری در بازار جهانی بهخصوص چین دارد. ازطرفدیگر، یک افشاگر سرشناس ادعا میکند اپل ویژن پرو با نرخ مرجوعی 50 درصدی بهعنوان شکست بزرگی برای سازنده بهشمار میرود.
تخمینهای دقیق میزان عرضه توسط 𝕊𝕕𝕠𝕘 به اشتراک گذاشته نشده است، اما او پستی در Weibo به اشتراک گذاشت که در آن فردی اظهار داشت که نرخ مرجوعی ویژن پرو پنجاه درصد است. فروش این عینک واقعیت ترکیبی بهدلیل قیمت بالای 3499 دلاری برای مدل پایه با 256 گیگابایت حافظه داخلی پایین است؛ بااینحال، Ming-chi Kuo میگوید اینموضوع تنها دلیل عدم هیجان کاربران برای استفاده روزانه از ویژن پرو نیست.
باتوجهبه آمار، بهنظر میرسد مشکلات فروش در ایالات متحده یکبار دیگر در بازار بزرگ چین گریبانگیر اپل شدهاست. علاوهبر گران بودن، مینگچی کو میگوید ویژن پرو کاربرد کمی دارد و برای مصارف عادی نیست. ازاینسو، کاربرانی که آن را خریداری میکنند، پساز مدتزمان کوتاهی اقدام مرجوعی کالا خواهند کرد. با بودجه 3499 دلاری کاربران میتوانند بهصورت همزمان از لپتاپ مکبوک پرو، آیفون 15 پرو مکس و اپلواچ اولترا نسل دوم برخوردار شوند.
گزارشها نشان میدهد اپل سالهاست روی نسخه کمهزینهتری از ویژن پرو کار میکند، زیرا هدف آن تسخیر بخش ارزانتر بازار با معرفی یک نسخه مقرونبهصرفه با ویژگیهای کاهشیافته است. بااینحال، حتی اگر غول کوپرتینو بتواند بر مانع قیمت بالا غلبه کند، خرید ویژن پرو کمی معقولتر خواهد شد. ازطرفدیگر، باید امیدوار بود اپل با معرفی برنامههای بیشتر، بهویژه برنامههای کاربردی متمرکزبر بهرهوری، شاهد افزایش محبوبیت Apple Vision Pro باشیم؛ چراکه کاربران هیچگاه بهسمت خرید دستگاه بدون کاربرد نمیروند.