مدیرعامل تلگرام اعلام کرد تعداد کاربران فعال این پیام‌رسان محبوب از 950 میلیون نفر عبور کرد و احتمالا تا پایان سال‌جاری میلادی به یک میلیارد نفر می‌رسد.

تلگرام، یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان، به تازگی اعلام کرده که تعداد کاربران فعالش به‌بیش از ۹۵۰ میلیون نفر رسیده است. افزایش چشمگیر تعداد کاربران، تلگرام را به‌یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی تبدیل کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 تعداد کاربران به بیش از یک میلیارد نفر برسد.

پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، به توسعه‌دهندگان توصیه کرد که به ایجاد اپلیکیشن‌های کوچک و بازی‌های مبتنی‌بر ارز دیجیتال بپردازند. همچنین، توسعه‌دهندگان وعده داد که تلگرام ازاین نوع برنامه‌ها حمایت خواهد کرد. به گزارش Binance، این اقدام در راستای تلاش تلگرام برای ورود به دنیای Web3 و ایجاد فضایی است که کاربران بتوانند ازطریق تلگرام به اپلیکیشن‌ها و خدمات متنوع دسترسی پیدا کنند.

فروشگاه تلگرام

علاوه‌براین، تلگرام برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن دارد؛ این فروشگاه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها و خدمات‌شان را مستقیما ازطریق پلتفرم تلگرام به‌کاربران عرضه کنند. وب‌سایت خبری TechCrunch می‌گوید چنین اقدامی نه‌تنها به تنوع بخشیدن خدمات تلگرام کمک می‌کند، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد تا ازطریق یک پلتفرم واحد به انواع مختلفی از خدمات آنلاین دسترسی داشته باشند.

درهمین‌راستا، تلگرام قصد دارد مرورگر اختصاصی خودش را نیز معرفی کند؛ این مرورگر از صفحات Web3 پشتیبانی خواهد کرد و به کاربران بدون نیاز به ترک پلتفرم تلگرام، به صفحات و خدمات مبتنی بر بلاکچین دسترسی پیدا می‌کنند. درصورت تحقق چنین هدفی، تلگرام به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل می‌شود که کاربران برای انجام تمامی فعالیت‌های آنلاین به آن متکی می‌شوند.

رشد سریع تلگرام در تعداد کاربران نشان‌دهنده اعتماد و رضایت کاربران است، چراکه ویژگی‌هایی مانند امنیت بالا، امکانات متنوع، و آزادی در استفاده از خدمات، تلگرام را به یک انتخاب محبوب در میان کاربران سراسر جهان تبدیل می‌کند.